English

رد پای ارتباط کاروانی وابسته به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با داعش در سوریه

منابع معارض در سوریه از حضور کاروانی وابسته به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در شرق سوریه خبر دادند.

رد پای ارتباط کاروانی وابسته به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با داعش در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، ارتش سوریه روز گذشته مناطقی در کرانه شرقی رود فرات در شرق این کشور در اطراف شهر البوکمال را که تحت کنترل عناصر داعش است، هدف قرار داد و همزمان درگیری‌هایی میان ارتش و عناصر داعش در چند محور در «البادیه» (صحرا) در غرب فرات در ریف دیرالزور در گرفت.

منابع رسانه‌ای معارض در سوریه گفتند که ارتش سوریه پس از حملات داعش در منطقه السکریه در اطراف شهر البوکمال، مناطق تحت کنترل داعش شامل دو روستای السوسة و الباغوز را در کرانه شرقی فرات در شرق سوریه گلوله‌باران کرده است. 

درگیری‌های ارتش با داعش که شدید نیز گزارش شده، در چند محور در البادیه از البادیه الکشمه تا شهر المیادین در کرانه غربی فرات در ریف دیرالزور شرقی از بامداد دیروز شروع شده و هنوز ادامه دارد. این درگیری‌ها پس از شبیخون عناصر داعش به نیروهای ارتش و متحد آن در این محورها آغاز شده است. 

از طرفی دیگر، منابع رسانه‌های وابسته به معارضان گفتند که مناطق باقی‌مانده تحت اشغال داعش در کرانه شرقی رود فرات در شرق سوریه شاهد حمله مجدد داعش به نقاط تمرکز شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در اطراف شهرک هجین است. درگیری سختی میان دو طرف در جریان است و هر دو تلفات داده‌اند و همزمان نیز خبر رسیده که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا با همراهی نیروهای قسد در حال آماده شدن جهت عملیاتی زمینی هستند. 

به موازات این اتفاقات، منابع رسانه‌ای معارضان به نقل از «منابع مطمئن» اعلام کردند که کاروانی وابسته به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، چهار روز پیش وارد منطقه تماس داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه شده‌اند.

طبق این گزارش، این کاروان ساعت شش صبح وارد منطقه شده و ساعت چهار عصر از منطقه تماس با گروه تروریستی داعش در کرانه شرقی رود فرات خارج شده است. 

گفته می‌شود این کاروان خودروهای زرهی متفاوتی با خودروهای «ائتلاف آمریکایی» داشته و رانندگان آنان به عربی صحبت می‌کرده‌اند. هنوز روشن نیست این کاروان برای چه هدفی وارد منطقه شده و آیا مقدمات حضور نیرویی عربی در عملیات نظامی ائتلاف علیه داعش در شرق فرات در حال تدارک است یا خیر.

در شمال سوریه، شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، دو مدرسه الحاوی و الرجم را بستند و ایست‌هایی بازرسی در ایستگاه سوخت «الشیخ عبود» و «معمل الفحم» در منطقه «مشرفة الشیخ احمد» در شرق شهر تل‌ابیض در ریف شمالی رقه ایجاد کرده‌اند اما علت این اقدامات هنوز روشن نیست. 

فعالان نزدیک به کردها در شمال سوریه در فضای مجازی خبر دادند که دیروز ارتش ترکیه مواضعی از قسد را در نزدیکی گذرگاه شهر تل‌ابیض در ریف رقه شمالی هدف گرفته‌اند.

همزمان با آنکه داعش اعلام کرد که آمریکا در حملات خود به شهرک هجین، غیرنظامیان را کشته، این ائتلاف مدعی شد که حملات هوایی به شرق فرات سبب کشته شدن غیرنظامی‌ها نشده و ادعا کرد که مسئولیت این امر بر عهده نیروهای حاضر در منطقه است. اشاره ائتلاف به حضور نیروهای ارتش سوریه است. «برت مک‌گورک» فرستاده آمریکا در ائتلاف در توییتی ادعا کرد که «گزارش‌ها از خسارت به غیرنظامی‌ها که آن را به حملات ائتلاف نسبت داده‌اند، بی‌اساس است». 

روز گذشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که حداقل چهل غیرنظامی که بیشترشان کودک و زن هستند، در پی حمله هوایی ائتلاف آمریکا به روستای البقعان وابسته به شهرک هجین در ریف دیرالزور جان باخته‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه