English

نفتکش های روسی در آمریکا پهلو گرفتند

در حالی که آمریکا در تلاش است تا از رسیدن گاز روسیه به اروپا جلوگیری کند ،۳ نفتکش روسی حامل گاز LNG در آمریکا پهلو گرفتند.

 نفتکش های روسی در آمریکا پهلو گرفتند
به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ اخیرا از اقدام دولت آلمان برای ساخت یک ترمینال LNG در راستای واردات گاز از آمریکا و کاهش واردات از روسیه استقبال کرده است و این در حالی است که خود آمریکا یکی از واردکنندگان بزرگ گاز روسیه محسوب می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است این کشور تاکنون چندین نفتکش حامل LNG این کشور به آمریکا صادر کرده است.

زاخارووا گفت: چیزی که بسیار عجیب است این است که علیرغم آنکه آمریکا جو منفی را در اروپا نسبت به واردات گاز از روسیه ایجاد کرده است، اخیرا حداقل ۳ محموله گاز LNG روسیه به آمریکا صادر و تخلیه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اظهارات را پس از آنکه معاون وزارت انرژی آمریکا گفت که واشنگتن از هر اقدام برای فاصله گرفتن اروپا از وابستگی گازی به روسیه حمایت می‌کند، ابراز کرد.

ترامپ از جولای ۲۰۱۷ تا کنون بار‌ها قول داده که LNG آمریکا را به اروپا صادر کند و اعلام کرده است که این گاز می‌تواند جایگزین خوبی برای گاز روسیه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه