English

انتقاد شدید ترامپ از ترزا می‌ بر سر موضوع ایران

رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی با نخست وزیر انگلیس بر سر موضع درباره ایران به شدت او را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد شدید ترامپ از ترزا می‌ بر سر موضوع ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته طی یک مکالمه تلفنی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس به شدت او را مورد انتقاد قرار داد.

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهور آمریکا برای تبریک عملکرد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تماس گرفته بود. اما ترامپ در آن گفتگوی تلفنی به شدت می را مورد سرزنش قرار داد.

بنا به گزارش ها، رئیس جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی، در حالی که به سمت پاریس در پرواز بود، نخست وزیر انگلیس را برای اقدام نکردن علیه ایران مورد انتقاد قرار داد و درباره برکسیت  خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سوالاتی را با می مطرح کرد و همچنین روند روابط میان آمریکا و اروپا را نیز مورد انتقاد مجدد قرار داد.

مقامات آمریکایی و اروپایی درباره این مکالمه تلفنی به واشنگتن پست اعلام کردند که نخست وزیر انگلیس و دستیارانش از این مکالمه تلفنی شوکه شدند با این حال در مقابل انتقادات او تحمل به خرج دادند.

پیش از این ترزا می اذعان کرده بود علیرغم تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای سال 2015 ایران، موسوم به برجام و از سرگیری تحریم‌ های علیه ایران، این کشور به تمامی تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای پایبند است.

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با برنامه «فیس د نیش» سی بی اس در ماه سپتامبر اعلام کرد: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای باید پابرجا بماند و دیگر کشورهای که در این توافق حضور داشتند نیز معتقدند که باید پابرجا بماند.

رئیس‌جمهور آمریکا از روز ۱۸ اردیبهشت که خروج کشورش را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد، وعده داد که در راستای سیاست فشار حداکثری خود صادرات نفت ایران را تا پیش از اجرا شدن دور دوم تحریم‌ها در ۴ نوامبر ۱۳ آبان به صفر خواهد رساند و مقامات دولت او نیز در این مدت بارها هشدار دادند که هیچ معافیتی برای تداوم خرید نفت از ایران در کار نخواهد بود و هیچ کشوری از تحریم‌ های نفتی ایران مستثنی نخواهد شد

. با این حال رئیس جمهور آمریکا نیز خیلی زود متوجه عملی نبودن وعده‌اش شد و به همین دلیل بود که عربستان و سایر متحدان منطقه‌ای خود و همچنین اوپک را برای افزایش تولید نفت و کاهش قیمت‌ها تحت فشار گذاشت. اما همان زمان، تحلیلگران بین‌المللی با قاطعیت اعلام کردند که عربستان با وجود وعده دلگرم‌کننده خود به ترامپ، حتی با ظرفیت کامل خود نیز نمی‌تواند پس از تحریم ایران پاسخگوی نیاز بازار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه