English

ترامپ:

وقت آن رسیده تا آمریکا در برابر چین ایستادگی کند

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: وقت آن رسیده تا آمریکا در برابر چین ایستادگی کند. ما هیچ انتخاب دیگری نداریم، آنها به ما آسیب می‌رسانند.

وقت آن رسیده تا آمریکا در برابر چین ایستادگی کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فاکس‌نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر ادامه جنگ تجاری علیه چین تأکید کرد.

دونالد ترامپ پس از وضع تعرفه‌های جدید بر شمار بیشتری از کالاهای وارداتی چین شامگاه روز پنج‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز تأکید کرد جنگ تجاری علیه چین همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: «وقت آن رسیده تا آمریکا در برابر چین ایستادگی کند. ما هیچ انتخاب دیگری نداریم، آنها به ما آسیب می‌رسانند.»

در تازه‌ترین تنش تجاری بین واشنگتن و پکن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز دوشنبه اعلام کرد تعرفه‌های مالیاتی جدید بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌های وارداتی چین را تا پایان سال ۱۰ درصد و از آغاز سال ۲۰۱۹ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. چین نیز روز بعد در اقدامی تلافی‌جویانه اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا را افزایش می‌دهد.

ترامپ ساعاتی پیش از بیانیه وزارت خارجه چین مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید بر ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا، در توئیتی چین را با «اقدام تلافی‌جویانه بزرگ و سریع» تهدید کرد و نوشت: «چین سال هاست که از تجارت با آمریکا سود برده است و آن‌ها می‌دانند من کسی هستم که می‌داند چگونه مانعشان شود. اگر کشاورزان، دامداران یا صنعتگران ما هدف قرار گیرند، اقدامات تلافی جویانه بزرگ و سریعی علیه چین اعمال خواهد شد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه