English

تحولات میدانی غوطه شرقی؛

ارتش سوریه ۵۲% از مساحت غوطه شرقی را از اشغال تروریست ها آزاد کردند

ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان خود در تحولات میدانی غوطه شرقی توانستند 52% از مناطق اشغالی را از دست تروریست ها خارج کنند.

ارتش سوریه 52%  از  مساحت غوطه شرقی را از اشغال تروریست ها آزاد کردند

به گزارش خبرگزاری موج، ارتش سوریه و نیروهای متحد خود توانستند بیش از نیمی از مساحت اشغالی غوطه شرقی را از دست تروریست ها آزاد کنند و در طی این عملیات مقادیر زیادی از سلاح که ساخت فرانسه است را کشف و ضبط کردند.

تحولات میدانی غوطه شرقی

ارتش سوریه بعدظهر روز گذشته شهرک راهبردی «مسرابا» را به صورت کامل آزاد و در آن مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف کرد که برخی از آن ساخت فرانسه بود.

نیروهای مقاومت با آزادسازی این منطقه امنیت را در مزارع واقع در حد فاصل بین «بیت سوا» و مسرابا تأمین کردند.

هدف ارتش سوریه قطع مسیرهای امدادرسانی به تروریستها بین شمال و جنوب غوطه است

 ارتش سوریه همچنین در عملیات خود در مزارع «الافتریس» نیز پیشروی کرد. هدف از عملیات در این منطقه، قطع مسیرهای امدادرسانی به تروریستها بین شمال و جنوب غوطه است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای مقاومت بر اراضی زراعی در جنوب و شمال شرق شهرک «الریحان»، جنوب شهرک افتریس و جنوب غرب شهرک «حوش الاشعری» مسلط شدند.

ارتش سوریه که روز گذشته موفق شد از نظر آتشباری بر شهرک «حرستا» مسلط شود، یک راه امن جدیدی برای افراد غیر نظامی حاضر در این شهر ایجاد کرد.

با احتساب این پیشروی‌ها، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از زمان آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی تا کنون 52% از مساحت تحت اشغال تروریستها در این منطقه را آزاد کرده‌اند.

مذاکراتی برای خروج 600 تروریست در جریان است

در کنار عملیات میدانی، یک مسئول حاضر در مسائل مربوط به مصالحه در سوریه از گذرگاه انسانی «جسرین-الملیحه» در جنوب غوطه شرقی اعلام کرد که مذاکراتی برای خروج 600 «فرد مسلح» از این گذرگاه در جریان است.

وی تأکید کرد که «در نزدیکترین زمان ممکن منتظر خروج 600 فرد مسلح از غوطه باشید» و کمیته های مصالحه با همکاری دولت سوریه اتوبوسهایی را برای انتقال این افراد به خارج از غوطه تدارک دیده‌اند.

در همین راستا، گروه تروریستی جبهه النصره برای دوازدهمین روز پیاپی اجازه نمی‌دهد که افراد غیر نظامی از طریق گذرگاهی که در شمال غوطه در نظر گرفته شده و به اردوگاه «الوافدین» منتهی می‌شود، از غوطه خارج شوند.

برای خروج افراد غیر نظامی از غوطه شرقی آتش‌بس از ساعت 9 صبح تا 2 بعدظهر برقرار است ولی تروریستها اجازه خروج این افراد را نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه