English

اشرف غنی خواستار اعمال فشار بیشتر بر پاکستان شد

رئیس‌جمهوری افغانستان در دیدار با هیاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل در کابل خواستار اعمال فشار بیشتر بر پاکستان به منظور تضمین صلح و ثبات در کشورش شد.

اشرف غنی خواستار اعمال فشار بیشتر بر پاکستان شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری طلوع، رئیس‌جمهوری افغانستان در دیدار با هیاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل در کابل خواستار اعمال فشار بیشتر بر پاکستان به منظور تضمین صلح و ثبات در کشورش شد.

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در دیدار با این هیات به بررسی مسائل مهم به ویژه اوضاع کشورش پرداخت و در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه افتخار من است که هیاتی از شورای امنیت سازمان ملل به کابل آمده‌اند. ما مذاکرات سازنده‌ای را در زمینه اصلاحات، امنیت، صلح، سازش، همکاری منطقه‌ای، مقابله با تروریسم بین‌المللی و همچنین جلوگیری از قاچاق موادمخدر داشتیم.

اعمال فشار بر پاکستان

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان نیز محور گفت‌وگوها بود.

رئیس‌جمهوری افغانستان همچنین به تبادل نظر درباره آموزش، تامین مالی و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی از جمله داعش در خارج از افغانستان با هیات شورای امنیت سازمان ملل پرداخت و ادامه داد: اقداماتی برای بهبود روابط با پاکستان در حال انجام است اما هنوز نشانه‌ای از همکاری از جانب پاکستان دیده نشده است. ما به دنبال اعمال فشار بیشتر بر پاکستان به منظور تضمین ثبات در افغانستان هستیم. تمامی این اقدامات مشترک برای روند صلح در افغانستان نیاز است.

اشرف غنی همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل به خاطر حمایت‌هایشان از افغانستان در ۱۶ سال گذشته قدردانی کرد و گفت: کابل دستاوردهای زیادی را در زمینه روابط اقتصادی با کشورهای آسیای میانه، روسیه، چین و ایران به دست آورده است.

وی همچنین استراتژی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در ارتباط با جنوب آسیا و افغانستان ستود و آن را گامی مثبت برای افغانستان و منطقه دانست.

رئیس‌جمهوری افغانستان همچنین در دیدار با غیرت عمروف، سفیر قزاقستان در سازمان ملل اعلام کرد: این نهاد بین‌المللی از مردم افغانستان برای تضمین صلح، ثبات و تحول در کشور حمایت می‌کند.

سفیر قزاقستان نیز گفت: سفر هیات شورای امنیت سازمان ملل به افغانستان با هدف بررسی پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف کشور به ویژه روند صلح است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: امنیت و ثبات در افغانستان برای منطقه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هیات شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت از افغانستان به این کشور سفر کرده است و من عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با تروریست‌ها را ستایش می‌کنم. آمریکا با مردم افغانستان همکاری دارد و به دنبال ایجاد اصلاحات واقعی و توسعه در این کشور است.

سفرای آمریکا، چین، انگلیس، روسیه، فرانسه، سوئد، لهستان، قزاقستان، بولیوی، اتیوپی، کویت، هلند و پرو در این سفر به افغانستان رفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه