English

خزانه داری آمریکا دو مقام کره شمالی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا دو مقام کره شمالی را به بهانه ایفای نقش کلیدی در توسعه برنامه موشک بالستیک این کشور مورد تحریم قرار داد.

خزانه داری آمریکا دو مقام کره شمالی را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که در راستای اِعمال فشار بر پیونگ یانگ جهت توقف برنامه های هسته ای و موشکی خود، دو مقام کره شمالی را به دلیل ایفای نقش کلیدی در توسعه برنامه موشکهای بالستیک این کشور مورد تحریم قرار دادند.

وزارت خزانه داری آمریکا نام این دو مقام کره شمالی را اعلام کرد: «کیم جونگ سیک» و «ری پیونگ چول».

این وزارتخانه مدعی شد که بر طبق برخی گزارشات، کیم جونگ سیک در جریان فعالیتهای کره شمالی برای تبدیل برنامه موشکی خود از [سوخت] مایع به سوخت جامد نقشی کلیدی ایفا کرد. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد که بنا بر گزارشها، ری پیونک چول نیز در توسعه موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی یک مقام کلیدی است.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در راستای پویش اِعمال فشار حداکثری بر کره شمالی با هدف منزوی سازی این کشور و غیرهسته ای سازی کامل شبه جزیره کره، وزارت خزانه داری آمریکا پیشگامان برنامه های موشک بالستیک کره شمالی را هدف [تحریمها] قرار می دهد. این تدابیر [تحریمها] به تبعیت از قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه اتخاذ می شود؛ قطعنامه ای که تحریمهای جدید و سنگینی را با هدف از میان بردن توانایی کره شمالی برای تأمین وجوه مالی غیرمجاز، علیه این کشور وضع کرد».

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته به بهانه جدیدترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع نمود. این تحریمها دسترسی پیونگ یانگ به فرآورده های پالایشگاهی و نفت خام و همچنین عواید حاصل از فعالیت کارگران خود در کشورهای خارجی را محدود می سازد.  

کره شمالی که در حال توسعه موشکهایی با توان حمل کلاهک هسته ای و هدف قراردادن خاک آمریکا است، اعلام کرد که این تدابیر وضع شده یک اقدام جنگی و به مثابه محاصره کامل اقتصادی این کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه