English

پس از شمارش نهایی آرا؛

هرناندز به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری هندوراس اعلام شد

خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور محافظه کار هندوراس سرانجام به طور رسمی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

هرناندز به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری هندوراس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری رویترز، شمارش رسمی و نهایی آراء انتخابات ریاست جمهوری هندوراس نشان داد که هرناندز با اختلاف 1.53 درصد سالوادور ناسرالا، رقیب خود را از جناح چپ میانه شکست داده است.

«دیوید ماتاماروس»، رئیس دادگاه انتخابات هندوراس در جریان یک سخنرانی تلویزیونی گفت: تمامی شکایت‌ها و چالش‌هایی که به این دادگاه ارائه شده بود حل شده و آراء در حوزه‌های انتخاباتی منتخب مورد بازشماری قرار گرفته و مشخص شده که هرناندز رئیس‌جمهور منتخب جمهوری هندوراس است.

این در حالی است که ناسرالا در پیامی ویدئویی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد ضمن توصیف این تصمیم دادگاه انتخاباتی به عنوان یک اقدام ناامید کننده گفت: کاملا مشخص است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در خلال آن و پس از آن تقلب صورت گرفته است.

وی افزود: من در چند روز آتی به واشنگتن می‌روم تا با مقامات وزارت خارجه آمریکا و رئیس سازمان کشورهای آمریکایی دیدار کنم. نتیجه این نشست‌ها به تعیین اقدامات آتی کمک خواهد کرد.

در همین حال هیات ناظران انتخاباتی سازمان کشورهای آمریکایی اواخر روز یکشنبه گفت: نمی‌تواند تایید کند که آیا در این انتخابات به صورت تعمدی تقلب صورت گرفته است یا خیر اما گفت این روند آلوده به مسائل مختلفی بوده است.

خورخه توتو کویروگا، رئیس این هیات گفت: معتقدیم که ناظر یک روند انتخاباتی با کیفیت بسیار کم بوده و به همین خاطر نمی‌تواند مسائل مربوط به این انتخابات از جمله وقوع تقلب را تایید کند.

این در حالی است که ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا اعلام کردند که بازشماری آراء هیچ گونه تخلفی را نشان نداده است.

هندوراس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با اعتراضات خشونت آمیز و بی‌ثباتی سیاسی مواجه بوده است.

در همین حال «مانوئل زلایا»، رئیس‌جمهور سابق هندوراس که از ناسرالا حمایت کرده در توئیتر گفت: هرناندز رئیس‌جمهور ما نیست و من از مردم می‌خواهم تا در اعتراض به این حکم به خیابان‌ها آیند.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون هندوراس نیز نشان داد معترضان در شهرهای مختلف این کشور موانعی را به آتش کشیده و جاده‌ها را مسدود کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه