English

دولت «الحمدالله» استعفا دهد

حماس با صدور بیانیه ای از دولت وفاق ملی فلسطین خواست مسوولیت های خود را در نوار غزه بر عهده بگیرد، یا اینکه استعفا دهد تا زمینه تشکیل دولت نجات ملی فراهم شود.

دولت «الحمدالله» استعفا دهد

به گزارش خبرگزاری موج به  نقل از «اسپوتنیک»، جنبش حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت «رامی الحمدالله» نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین باید مسوولیت های خود را در نوار غزه به دست بگیرد یا اینکه استعفا بدهد.

بعد از اینکه اخیرا اختلافات میان حماس و فتح بار دیگر در نوار غزه بالا گرفته بود، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که حماس به دولت حمدالله اجازه نمی دهد در نواز غزه فعالیت کند.

حماس در بیانیه خود اعلام کرده است که دولت وفاق ملی در فلسطین باید همه مسوولیت های خود در نوار غزه را به عهده بگیرد که مهم ترین آن رفع تحریم های ظالمانه علیه نوار غزه است و در غیر این صورت باید استعفا داده تا دولت نجات ملی تشکیل شود.

در بیانیه حماس آمده که دولت الحمدالله همه مسوولیت های خود در نوار غزه را به صورت کامل به دست گرفته است و با این حال هیچ تلاشی برای کاهش رنج مردم نوار غزه نداشته است و با توجه به اختیارات داده شده به دولت وفاق ملی این دولت نه تنها تحریم های اعمال شده علیه نوار غزه را رفع نکرده بلکه در پایان دان به شکاف موجود میان جریان های فلسطینی و بندهای توافق آشتی فلسطینی در قاهره ناموفق بوده است.

جنبش حماس تأکید کرد که دولت الحمدالله از حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه در برابر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی ناتوان بوده است و علاوه بر ناتوانی دولت در مقابله با سیاست یهودی سازی قدس به وسیله اسرائیل، این دولت اقدامات لازم برای مقابله با سیاست تحریف حقایق تاریخی به وسیله اسرائیل در اراضی اشغالی را اتخاذ نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه