English

حریری:

باید لبنان را از مشکلات بسیار بزرگتر از توان این کشور دور نگهداریم

نخست وزیر لبنان گفت که در دیدارش با رئیس پارلمان اهمیت دور نگهداشتن لبنان از اختلافات منطقه‌ای و تمرکز کلی روی منافع کشور تمرکز شد.

باید لبنان را از مشکلات بسیار بزرگتر از توان این کشور دور نگهداریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت روسیا الیوم، سعد الحریری، نخست وزیر لبنان بعد از دیدار یک ساعته‌با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور در عین التینه گفت که درباره دور نگه داشتن کشور از منازعات گفتگو کرده موضوعی که درباره‌اش با میشل عون، رئیس جمهور هم صحبت کرده است.

وی گفت: این مسئله برای من مهم است که به منافع لبنان توجه کنیم. ما در منطقه‌ای پر آشوب زندگی می‌کنیم و اموری است که باید از آنها دور باشیم. من در مورد تمامی گروه‌های سیاسی و نه در مورد یک گروه سیاسی واحد سخن می‌گویم، یعنی سیاست دور نگه داشتن خود از جنگها  باید در مورد همه و نه یک گروه واحد باشد.

حریری گفت: من بر این باورم که این روش روابط ما با برادران عرب‌مان را تحکیم می‌کند و لبنان را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌تواند گفت‌وگوی واضحی با همگان و به ویژه در مورد اختلافات منطقه‌ای داشته باشد ؛ به ویژه اینکه ما کشور کوچکی هستیم و تمامی این اختلافات به ما ارتباطی ندارد. پس باید لبنان را از مشکلات بسیار بزرگتر از توان این کشور دور نگهداریم.

حریری در مورد امکان میانجی‌گری نبیه بری میان وی و حزب الله گفت: بدون شک در تاریخ روابط من با دولت روابط مثبت و سازنده‌ای بوده است. گاه ما در مکان‌های مشخصی به اختلاف خورده‌ایم اما حتی این اختلافاتی که میان ما رخ داده  به اختلافات ریشه‌ای  منجر نشده است. ما اختلاف داریم اما در نهایت در مورد منافع کشور اتفاق نظر داریم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وجود داده‌های جدیدی برای تعامل با حزب الله در جریان دیدارهای پیش بینی شده‌اش با سیاستمداران لبنانی گفت: ما هم اکنون در مرحله رایزنی و ارزیابی شرایط هستیم و به نظر من موارد مثبت در دولت بسیار زیاد بوده است و ما می‌خواهیم که بیشتر شود. یعنی در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و باید این موضوع را به شکل مثبت حل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه