English

وزارت خارجه روسیه:

کمک احتمالی ائتلاف آمریکا به داعش در خروج از رقه قابل تحقیق است

وزیر خارجه روسیه می‎گوید با آنکه شواهد مستندی از کمک ائتلاف ضد داعش به عناصر داعش برای خروج از الرقه وجود ندارد، اما این مسئله نیازمند تحقیق است.

کمک احتمالی ائتلاف آمریکا به داعش در خروج از رقه قابل تحقیق است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «جورج فوری» همتای ونزوئلایی خود تاکید کرد که بحران سیاسی این کشور آمریکای لاتین باید منحصرا از راه گفتگو میان دولت و اپوزیسیون حل‌ و فصل شود.

وی در این‌ باره گفت: امیدواریم دیگر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی نیز با تلاش نیروهای غیرمنطقه‌ای که اپوزیسیون را به اتخاذ موضعی غیرقابل‌پذیرش وا می‌دارند، مقابله کنند.

لاوروف تاکید کرد که از نگاه روسیه چنین رویکردی غیرمسئولانه و غیرقابل‌پذیرش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به گزارش «بی بی سی» مبنی بر اینکه ائتلاف آمریکایی به عناصر داعش برای خروج از الرقه کمک کرده است، گفت: نمی‌توانم درباره هیچ زد و بند احتمالی (میان ائتلاف آمریکایی و داعش) اظهارنظری کنم. ما به حقایق استناد می‌کنیم. هیچ شاهدی درباره این نوع زد و بند نداریم اما این حقیقت که تصویر فعلی که از امنیت این عناصر ظاهر شده است بر روی وضعیت میدانی تاثیر گذاشته، خود می تواند یک نوع مدرک باشد.

لاورف ادامه داد: به‌ هر حال، زد و بند باشد یا نه، این مسئله نیازمند تحقیق است و ما چنین درخواستی را با واشنگتن مطرح کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه