English

دبیرکل سازمان بدر عراق:

بغداد و مرجعیت ۵ شرط برای مذاکره با اربیل دارند

یکی از رهبران حشد الشعبی گفت: بغداد و مرجعیت عراق 5 شرط اصلی برای مذاکره با اربیل دارند. لغو نتایج همه پرسی از جمله این شروط است.

بغداد و مرجعیت 5 شرط برای مذاکره با اربیل دارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت موجز العراق، «هادی العامری»، دبیرکل سازمان بدر عراق و از رهبران نیروهای حشد الشعبی در گفتگو با رسانه‌های عراقی اظهار داشت: شرط بغداد لغو همه‌پرسی استقلال و نتایج آن به دلیل تعارض با قانون اساسی کشور پیش از آغاز گفتگو با اربیل است. مرجعیت دینی عراق نیز چهار شرط برای ازسرگیری گفتگوها با اربیل تعیین کرد که این شروط عبارتند از: باور وحدت ارضی و مردمی عراق، رد سیاست غیررسمی و غیرقانونی، پایبندی به قانون اساسی در هر گفتگویی و مراجعه به رای دادگاه فدرال به عنوان تنها طرف دارای حق صدور حکم نهایی در صورت بروز اختلاف میان دو طرف.

عامری افزود: استناد اربیل به نقشه راهی که مرجعیت تعیین کرده، یعنی اعتقاد به اصل وحدت عراق و پایبندی به قانون اساسی به بسیاری از مشکلات پایان خواهد داد.

دبیرکل سازمان بدر تاکید کرد، صحبت‌های برخی از افراطی‌ها و حامیان کردها موضعگیری رسمی آنها محسوب نمی‌شود به ویژه اظهارنظرهای آنها مبنی بر تهدید ساکنان دشت نینوا که در اقلیم حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه