English

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به عربستان:

در صورت توقف حملات هوایی حملات بالستیک را متوقف می کنیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز اعلام کرد این کشور تنها در برابر توقف حملات هوایی به یمن حاضر است حملات موشکی و بالستیک خود را متوقف سازد.

در صورت توقف حملات هوایی حملات بالستیک را متوقف می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، «صالح صماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی در مراسم جشن پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 26 سپتامبر( سال 1962) که روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری صنعاء برگزار شد، استراتژی جدیدی را ترسیم کرد.

صماد خطاب به مقامات سعودی گفت: ما در صورتی حملات موشکی و بالستیکی خود را متوقف می کنیم که عربستان حملات خود به یمن را متوقف کند.

وی افزود: اقدامات متجاوزانه عربستان نتوانست مانع انقلاب 21 سپتامبر(سال 2014) مردم یمن شود؛ انقلابی که نابودی هیمنه مجدد سعودی‎ها بر یمن را به همراه داشت و باعث شد که ما از استبداد محلی رها شویم تا با استبداد منطقه‎ای مقابله کنیم.

صالح صماد در ادامه به مساله ربوده شدن دختر بچه یمنی که اخیرا تصاویر وی با صورت و چشمان ورم کرده به دلیل حملات عربستان منتشر شده، اشاره کرد و خطاب به مزدوران سعودی گفت: مسئولان سعودی همه فداکارهای شما در راه عربستان را می‏رباید، همچنانکه «بثینه» کودک یمنی را ربودند.

وی به عربستان و ائتلاف آن هشدار داد و گفت: نیروهای ارتش یمن و انصارالله در عمق خاک عربستان از منطقه‎ای به منطقه‎ای دیگر پیشروی دارند و به زودی در خاک امارات و دیگر اعضای ائتلاف این پیشروی را ادامه می‏دهند. ما آماده هستیم که حملات موشکی خود در خارج از مرزهای یمن را در ازای توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی متوقف کنیم.

«علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس کنونی حزب «کنگره مردمی» یمن نیز روز گذشته طی سخنانی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 26 سپتامبر (انقلابی است که ضد پادشاهی متوکلی یمن در شمال یمن سال 1962 صورت گرفت) بر حفظ وحدت و تقویت جبهه داخلی این کشور تاکید و اعلام کرد که عربستان سعودی دشمن تاریخی ملت یمن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه