English

ابتکارات جدید بغداد و آنکارا برای مهار بحران در اقلیم کردستان

در حالی که یک روز به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق باقی مانده، دو کشور عراق و ترکیه برای مهار عواقب بحران در این منطقه از تشکیل «گروه بحران» خبر دادند.

ابتکارات جدید بغداد و آنکارا برای مهار بحران در اقلیم کردستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، «بن علی ایلدیریم»، نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: دو طرف ترکی و عراقی تصمیم گرفتند گروه ویژه بحران تشکیل دهند تا لحظه به لحظه و به طور دائمی درباره همه اقدامات مراحل بعدی درباره بحران همه‌پرسی کردستان با هم مشورت و تبادل آرا داشته باشند.

نخست وزیر ترکیه که متعهد شد اقداماتی را برای افزایش هماهنگی از طریق همکاری مستحکم با عراق، ایران و کشورهای دیگر درباره همه‌پرسی اقلیم اتخاذ کند، در این راستا گفت: کارگروه توافق شده بر سر آن از سوی آنکارا و بغداد به عنوان ۀگروه بحران» عمل خواهد کرد. ایلدیریم در پاسخ به سوالی پیرامون عملیات فرامرزی ضمن گزینه‌های مطرح شده ترکیه گفت: طبیعی است که این مساله رخ دهد، مساله به زمانبندی اجرای گزینه‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی مربوط می‌شود، تحولاتی که به وجود خواهد آمد و شرایط همه‌پرسی را مشخص خواهد کرد. ایلدیریم افزود: «همه‌پرسی کردستان تهدیدی برای امنیت ترکیه است و آنکارا ناگزیر است که به مجازات همسایه و شریک تجاری خود اقدام کند. آنکارا هنوز اقداماتی را که ممکن است در این راستا اتخاذ کند، تشریح نکرده است.»

 

دیدار روسای ستاد مشترک عراق و ترکیه

در همین راستا امروز «خلوصی آکار»، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و «عثمان الغانمی»، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق همه‌پرسی کردستان را غیرقانونی خواندند. طبق بیانیه ارتش ترکیه، این دو مقام در دیدار خود در آنکارا بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی عراق و وحدت سیاسی آن و مبارزه مشترک علیه گروه‌های تروریستی و در رأس آنها داعش و نیروهای حزب کارگران کردستان تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه