English

حمایت رهبران طالبان از دولت پاکستان مقابل افغانستان

رهبر حزب «جمعیت علمای» پاکستان اعلام کرد که رهبران طالبان افغانستان پس از برگزاری نشستی تصمیم گرفته اند که از دولت پاکستان حمایت کنند.

حمایت رهبران طالبان از دولت پاکستان مقابل افغانستان

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از افق، «مولانا سمیع‌الحق» رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان به تازگی اعلام کرد که رهبران طالبان افغانستان پس از برگزاری نشستی تصمیم گرفته اند که از دولت پاکستان حمایت کنند.

بر اساس جزئیات وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بزرگان طالبان افغانستان پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته اند که در صوت اقدامات آمریکا علیه پاکستان، در کنار اسلام آباد باقی بمانند.

در این بیانیه آمده است که این جلسه به رهبری «مفتی محمد ذکری» تحت عنوان اتحاد علمای افغانستان برگزار شده است. تاکنون جزئیات بیشتری در مورد زمان و مکان این جلسه در دسترس نیست.

مولانا سمیع‌الحق همچنین گفت که به هر اندازه که اقدامات آمریکا علیه پاکستان جدی‌تر شود، طالبان افغانستان با قدرت‌ بیشتری در کنار اسلام‌آباد خواهد ایستاد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمان اعلام راهبرد جدید کشورش در قبال افغانستان گفته بود که پاکستان از گروه‌هایی حمایت می‌کند که نظامیان آمریکا با آنان می‌جنگند و این قابل قبول نیست.

ترامپ تأکید کرده بود که پاکستان نباید اجازه بدهد که گروه‌های شورشی از خاک این کشور علیه همسایگانش استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه