English

تماس تلفنی وزیران امور خارجه آمریکا و کره جنوبی

وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با همتایانش از آمریکا و ژاپن درباره آزمایش اخیر موشکی کره شمالی و راه‌های ممکن برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز این کشور تلفنی به گفت‌وگو پرداخت.

تماس تلفنی وزیران امور خارجه آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز (جمعه) با همتایانش از آمریکا و ژاپن درباره آزمایش اخیر موشکی کره شمالی و راه‌های ممکن برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز این کشور تلفنی به گفت‌وگو پرداخت.

"کانگ کیونگ-وا"، وزیر امور خارجه کره جنوبی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و "تارو کانو"، همتای ژاپنی‌اش چند ساعت پس از آزمایش موشکی کره شمالی به گفت‌وگوی تلفنی پرداخت.

این گفت‌وگوی تلفنی میان وزیر امور خارجه کره جنوبی با همتای آمریکایی‌اش به دلیل ارتباط ضعیف قطع شد. تیلرسون در هواپیما و در مسیر بازگشت به آمریکا از لندن بود. آنها مکالمات را پس از آنکه وزیر امور خارجه آمریکا به کشورش بازگشت از سر گرفتند.
وزیر امور خارجه کره جنوبی سپس با همتای ژاپنی خود به گفت‌وگو درباره مساله کره شمالی پرداخت و وزیر امور خارجه ژاپن بر اهمیت تقویت همکاری سه جانبه میان واشنگتن، سئول و توکیو برای حل مساله اتمی و موشکی در شبه جزیره کره تاکید کرد و گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات صریح‌تر و قدرتمندتری را برای مقابله با کره شمالی در نظر بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه