English

دولت کوزوو به زودی تشکیل می شود

ائتلاف راست میانه کوزوو که توسط حزب دموکرات این کشور رهبری می‌شود، قراردادی را با حزب کوچک اتحاد جدید برای کوزوو برای تشکیل دولت و پایان نزدیک به سه ماه بن‌بست سیاسی پس از انتخابات 11 ژوئن امضا کرد.

دولت کوزوو به زودی تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، راموش هارادیناج، یکی از اعضای ائتلاف راست میانه گفت: کوزوو بالاخره دست به کار شده است. ما تاخیرهای زیادی داشته‌ایم اما نهادهای ما اکنون تشکیل خواهند شد.

ائتلاف راست میانه از احزاب چریک‌های سابق تشکیل شده است که در سال‌های 1998 و 99 میلادی با نیروهای صرب مبارزه کرده‌اند.

بر اساس قرارداد منعقد شده، این احزاب همراه با اقلیت‌های قومی، 63 کرسی از 120 کرسی پارلمان این کشور را در اختیار خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود هاشم تاچی، رییس جمهور این کشور در چند روز آینده برای تشکیل دولت مجوزی را برای هارادیناج صادر کند. به گفته منبعی که خواسته نامش فاش نشود، پارلمان این هفته برای انتخاب رئیس خود جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

هارادیناج که سازمان ملل دو بار او را برای جنایات جنگی محاکمه کرد و تبرئه شد، در مدت کوتاهی در سال 2005 سمت نخست وزیری را بر عهده گرفت.

حزب "اتحاد جدید کوزوو" توسط بهجت پاکولی رهبری می‌شود که رسانه‌ها از او به عنوان ثروتمندترین شهروند کوزوو یاد می‌کنند.

پاکولی که تابعیت سوییس را نیز در اختیار دارد قراردادهای زیادی را برای بازسازی ساختمان‌های دولتی در مسکو با دولت روسیه در دهه 90 میلادی منعقد کرد اما یک دهه قبل وی تجارتش را از مسکو به قزاقستان منتقل کرد. هنوز مشخص نشده که پاکولی در دولت جدید چه سمتی خواهد داشت.

این دولت جدید ملزم خواهد بود تا مشکل بیکاری 30 درصدی کوزوو را حل کند و روابط این کشور را با همسایگانش به ویژه صربستان که پیش شرط ورود هر دو کشور به اتحادیه اروپا است، گسترش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه