English

هر روز ۳۲۰۰ نوجوان به سیگاری های آمریکا اضافه می شود

هر روز در آمریکا بیش از 3200 نوجوان 18 و زیر 18 سال اولین سیگار خود را روشن می‌کنند و و بیش از 2100 نفر آنها تبدیل به مصرف‌کننده ثابت سیگار می‌شوند.

هر روز 3200 نوجوان به سیگاری های آمریکا اضافه می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان بهداشت آمریکا هشدار می‌دهد،‌ اگر قرار باشد روند استعمال دخانیات به همین شکل بین نوجوانان ادامه یابد، باید منتظر مرگ زودرس 6 5 میلیون نوجوان زیر 18 سال بر اثر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات باشیم.

این سازمان تأکید می‌کند برای پایان دادن به اپیدمی مصرف دخانیات در ایالات متحده، باید از استعمال دخانیات توسط نوجوانان جلوگیری به عمل آید.

بر اساس آمار موجود، مصرف توتون در مرحله اول از سن نوجوانی آغاز می‌شود و تا بزرگسالی، میانسالی و کهنسالی ادامه می‌یابد؛ بر همین اساس تعداد افرادی که ممکن است در سنین بالاتر به سمت دخانیات کشیده شوند بسیار محدود است.

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان داده است، 9 نفر از هر 10 سیگاری برای اولین بار سیگار را در سن 18 سالگی و یا حتی کمتر امتحان کرده‌اند.

بر اساس آمار موجود، هر روز در ایالات متحده بیش از 3200 نوجوان 18 و زیر 18 سال اولین سیگار خود را روشن می‌کنند و بیش از 2100 نفر آنها تبدیل به مصرف‌کننده ثابت سیگار می‌شوند؛ توتون‌های طعم‌دار یک عامل مهم در جذب نوجوانان و جوانان برای استعمال دخانیات است.

در سال 2014، 73 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی و 56 درصد دانش‌آموزان راهنمایی سیگار کشیده‌اند؛ عامل مهمی که آنها را تحریک به مصرف سیگار کرده، توتون‌های طعم‌دار بوده است.

بر اساس نتایج یک پژوهش دیگر، استفاده از سیگار الکترونیکی در بین دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکا از سال 2011 تا پایان 2016 تقریباً با افزایش 6 درصدی روبه‌رو بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه