English

مارتین شولتز: ترامپ سیاستمدار درستی نیست

مارتین شولتز هم حزبی آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در نخستین دوئل سیاسی با وی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

مارتین شولتز: ترامپ سیاستمدار درستی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای صدر اعظمی آلمان روز گذشته برگزار شده و نامزدها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره موضوعات مختلف پرداختند.

اولین دوئل تلویزیونی آنگلا مرکل و مارتین شولتز نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات روز گذشته با هیجان و اشتیاق فراوانی برگزار شد.

در این مناظره تلویزیونی، مارتین شولتز اعلام کرد که اگر صدر اعظم آلمان شود رویکرد سختی را در برابر آنکارا در پیش خواهد گرفت. وی گفت: اگر من صدر اعظم آلمان شوم مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را متوقف می کنم. رفتارهای ترکیه هیچ انتخاب دیگری را برای ما باقی نمی گذارد. ترکیه از همه خطوط قرمز عبور کرده است و این نقطه پایان است. از این رو ما باید با شرکای اروپایی خود در این باره صحبت کنیم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در این مناظره تلویزیونی این مسئله را تایید کرد که ترکیه با سرعتی نفس گیر خود را از همه شیوه های دموکراتیک دور می کند.

وی در عین حال تصریح کرد که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تنها به اتفاق آراء همه اعضای عضو این اتحادیه می تواند خاتمه یابد. البته مذاکرات در این باره در حال حاضر به هیچ عنوان برگزار نمی شود.مرکل همچنین تاکید کرد که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را در چنین شرایطی هرگز نمی بیند. به گفته وی فشارهای اقتصادی بر ترکیه ضرورت دارد. همچنین هشدارهای سفر شدیدتر به شهروندان آلمانی نیز برای رفتن به این کشور قابل تصور است و ما در حال حاضر این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

مارتین شولتز همچنین در سیاست پناهندگی دولت که موضوع غالب نیمه اول این مناظره تلویزیونی بود به خطاهای مرکل در این باره به ویژه در اوج بحران پناهندگان در سال 2015 اشاره کرده  و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

البته مرکل همه انتقادات رقیب خود در این باره را رد کرده و با اشاره به شرایط دراماتیک هزاران پناهنده ای که در آن زمان در مجارستان منتظر بودند گفت: در زندگی یک صدر اعظم لحظاتی وجود دارد که باید تصمیم بگیرد. وی اعلام کرد که تصمیمات خود در آن زمان را با توافق اتریش و فرانسه و در داخل هم با مشارکت وزیر امور خارجه وقت و معاون خود از حزب سوسیال دموکرات گرفت.

صدر اعظم آلمان با این حال اذعان کرد که این یک قصور و کوتاهی بوده است که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی مدت طولانی شرایط دراماتیک اردوگاه های پناهندگان در کشورهای همسایه سوریه را تکذیب می کردند. حالا این مسئله مهم است که به دلایل پناهندگی بپردازیم و قدرتمندانه تر در زمینه کمک های توسعه ای و غلبه بر مناقشات سرمایه گذاری کنیم.

مارتین شولتز هم گفت که این اقدامات باید زودتر از این اتفاق می افتاد.

مارتین شولتز و آنگلا مرکل حدود 97 دقیقه در این مناظره تلویزیونی صحبت کردند. به ندرت لحن تندی از طرف نامزدها دیده شد. در بسیاری از موضوعات آن ها خط و مشی مشترکی داشتند و تفاوت هایی در برخی جزئیات دیده می شد.

شولتز همچنین در مسئله اخراج پناهندگان گفت که هر موردی باید مورد بررسی قرار گیرد، عناصر خطر باید سریعا اخراج شوند. وی همچنین خواستار یک قانون مهاجرت اروپایی که همچنین به صورت اروپاییی تامین مالی شود شد.

این دو نامزد صدر اعظمی آلمان در بخش دیگری از این مناظره تلویزیونی به مسئله ترامپ و مناقشات اتمی با کره شمالی پرداختند.

شولتز، ترامپ را در حل مناقشات اتمی سیاستمدار درستی ندانست و مرکل نیز ضمن ابراز نگرانی درباره مناقشات با کره شمالی در عین حال بدون ترامپ راه حل این اختلافات را ممکن ندانسته و همچنین گفت: البته ما باید آشکارا به وی بگوییم که تنها یک راه حل صلح آمیز می تواند مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این در چنین مواردی مانند بحران کره شمالی اروپا باید سهم بیشتری را بر عهده گیرد. در اینجا مسئله جنگ و صلح مطرح است.

سیاستمداران آلمانی نظرات متفاوتی درباره این مناظره انتخاباتی داشته ودر مجموع احزاب رقیب از آن راضی بودند، اما رسانه های آلمانی اعلام کردند که نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد که شهروندان، مرکل را پیروز این مناظره انتخاباتی ارزیابی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه