English

پاسخ ترامپ به سوالی درباره حمله به کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ارائه پاسخی مبهم به سوالی در خصوص احتمال حمله به کره شمالی، جنگ را تجاری کرد و گفت که آمریکا با همه شرکای تجاری کره، قطع رابطه می‌کند.

پاسخ ترامپ به سوالی درباره حمله به کره شمالی
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در روزی که تنش‌های کشورش با کره شمالی باز هم بالا گرفت، پاسخی مبهم به خبرنگاران در خصوص احتمال حمله نظامی به این کشور داد.

ترامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان جدی بودن احتمال حمله آمریکا به شمالی گفت: «حالا ببینیم.»

ژاپنی‌ها به عنوان همسایه شرقی کره شمالی، امروز از ثبت زلزله‌ای نسبتاٌ قوی خبر دادند؛ لرزه‌ای که ساعتی بعد مشخص شد ناشی از آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی بوده است.

کره‌ای‌ها که از زمان روی کار آمدن ترامپ با تهدیدهای جدی و فزاینده روبرو هستند، امروز یک بمب هیدروژنی را در زیر زمین منفجر کردند. گفته می‌شود که بمب جدید کره‌ای قابل سوار شدن بر روی موشک را دارد.

کارشناسان می‌گویند قدرت این بمب 5 برابر بمبی است که آمریکایی‌ها برای به زانو در آوردن ارتش سلطنتی ژاپن بر روی شهروندان ناکازاگی انداختند.

ترامپ دقائقی پس از این اظهارنظر مبهم، باز هم به توئیتر متوسل شد تا به قول خودش بدون دردسر رسانه‌های جعلی، پیامش را مستقیم به جهانیان برساند.

دونالد ترامپ در تویئتر نوشت که آمریکا به دنبال قطع روابط تجاری با همه شرکای تجاری کره شمالی است.

بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی، چین است که با واردات محصولات دریایی و ذغال سنگ، راه نفسی را برای مردم این کشور باز نگاه داشته است.

مسئله مهم اینجاست که بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا هم، پس از اتحادیه اروپا، چین است.

ترامپ در توئیتر همچنین از دیدار قریب‌الوقوع با «جیمز متیس» وزیر دفاع و سایر فرماندهان ارتش کشورش برای بررسی پرونده کره شمالی خبر داده است.

وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه به افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا واکنش نشان داده و گفته بود که اجازه وقوع جنگ در مرزهای خودش را نمی‌دهد.

جنگ در شبه‌جزیره کره می‌تواند اثرات مخربی بر بخش‌های صادرات‌محور و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد چین داشته باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه