English

نگاهی به سفر وزیر خارجه آلمان به واشنگتن

وزیر امورخارجه آلمان در یک سفر غیر مترقبه راهی آمریکا شد تا در خصوص موضوعات مختلف با مقامات کاخ سفید گفت وگو کند.

نگاهی به سفر وزیر خارجه آلمان به واشنگتن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دویچه وله، سفر زیگمار گابریل به آمریکا باعث حیرت بسیاری از ناظران شد. علت سفر، بحث ومشورت پیرامون بحران‌های جهان اعلام شده است. گابریل در جریان سفرخود با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.موضوع تنش بین آمریکا و کره شمالی و همچنین اوضاع افغانستان از جمله مسائلی است که سفر گابریل به آمریکا را الزامی ساخته است.

زیگمار گابریل درباره سفر خود به آمریکا گفته است: «دقیقا از این رو که موضوعات بسیاری باعث جدایی ما می‌شوند، ما باید به دنبال دیالوگ و گفت‌وگو با نیروهایی باشیم که حاضر به همکاری با ما هستند.»

وزیر امور خارجه آلمان همکاری و گفت‌وگو با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا را سازنده ارزیابی می‌کند. خبرگزاری آلمان در خبری که پیرامون سفر ناگهانی گابریل به آمریکا منتشر کرده، اعلام کرده است که تیلرسون با برخی از سیاست‌های دونالد ترامپ موافق نیست و بارها مخالفت خود را در این باره آشکارا بیان کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به بحران‌های متعددی که جهان در لحظه حاضر با آن‌ها روبه‌روست، بر اهمیت همکاری با ایالات متحده به‌رغم اختلافات تاکید ورزیده است. گابریل تاکید کرده است که «آمریکا اصلی‌ترین متحد اروپاست.»

لیست موضوعات مورد گفت‌وگوی تیلرسون و گابریل مسائل متنوعی را شامل می‌شود. از جمله قرار است درباره مناقشه اتمی با کره شمالی بحث و گفت‌وگو شود. از آن گذشته، اوضاع افغانستان، تحریم‌های روسیه، توافق هسته‌ای با ایران و تنش بین قطر با همسایگانش نیز از جمله مسائل مورد گفت‌وگوی طرفین اعلام شده است.

طبق خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری آلمان، قرار سفر زیگمار گابریل چند روز پیش و در یک تماس تلفنی بین او و تیلرسون تعیین شده است. این در حالی است که معمولا رسم بر این است که تاریخ چنین سفرهایی از چند هفته قبل تعیین می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه