English

رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد

کشتار غیرنظامیان توسط آمریکایی‌ها عامل جنگ‌های جاری در افغانستان است

رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد بحران جاری و افزایش جنگ در افغانستان نتیجه کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی در این کشور است.

کشتار غیرنظامیان توسط آمریکایی‌ها عامل جنگ‌های جاری در افغانستان است

به گزارش خبرگزاری موج، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به استراتژی جدید آمریکا و اعزام نظامیان بیشتر توسط ترامپ به افغانستان اظهار داشت : آمریکا به جای تشدید بحران و خونریزی در افغانستان و منطقه، باید به دنبال صلح و ثبات در این کشور باشد.

کرزی در مصاحبه با «استاف سیرکت» رسانه‌ای نیوزیلندی گفت :  اگر آمریکایی‌ها  به افغان‌ها گوش می‌دادند و رویکردی مناسب با شرایط افغانستان را دنبال می‌کردند، حالا شرایط در این کشور بسیار متفاوت ‌می‌بود.

وی افزود نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برای از بین بردن گروه‌های تروریستی از جمله القاعده به افغانستان آمده بودند، اما اشتباهات نظامیان خارجی باعث شعله‌ور شدن جنگ در افغانستان شد.

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت : نیروهای خارجی با هدف قرار دادن خانه‌ها، روستاها و غیرنظامیان افغان اشتباه بزرگی را در افغانستان مرتکب شدند درحالی که پناهگاه تروریست‌ها در خارج از افغانستان و در خاک پاکستان باید هدف حمله قرار می‌گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها به جای هدف قرار دادن تروریست‌ها و پناهگاه آن‌ها  مردم افغانستان را هدف قرار دادند.

کرزی خاطرنشان کرد : آمریکایی‌ها این اشتباهات را مرتکب شدند، در حالی که هر روز در هر دیدار با مقامات آن‌ها در سطوح مختلف، از رئیس جمهور این کشور تا ژنرال‌ها و افسران ارشد در این باره به آن‌ها هشدار داده می‌شد.

کرزی درباره گزارش یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان که 60 درصد از مناطق روستایی افغانستان تحت کنترل طالبان قرار دارد، گفت که این آمار ممکن است صحیح باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه