English

سازمان ملل هشدار داد:

داعش هزاران زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل شمار زنانی که در عراق توسط تروریست‌های داعش مورد تجاوز قرار گرفته‌اند را ده‌ها هزار نفر تخمین زده است. سازمان ملل از دولت عراق خواست تا از زنان قربانی حمایت کند.

داعش هزاران زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرده که ده‌ها هزار دختر و زن عراقی مورد تجاوز جنسی نیروهای گروه تروریستی داعش قرار گرفته‌اند.

دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ضمن انتشار این گزارش، خواستار آن شده است که از این زنان قربانی داعش حمایت شود. این زنان باید در امنیت زندگی کنند و بدانند که مهاجمان به سزای اعمال خود خواهند رسید.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل، اعضای گروه تروریستی داعش این دختران و زنان را ربوده و این قربانیان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌، زندانی و تحقیر شده‌اند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به ویژه از دولت عراق خواسته است به کودکان این زنان مورد تجاوز قرار گرفته کمک رسانی کند. این کودکان اغلب شناسنامه‌ای در اختیار ندارند، زیرا بر مبنای قانون، پدر و مادر باید برای دریافت شناسنامه کودکان، سند ازدواج خود را ارائه دهند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق و همچنین کمیسیون حمایت‌های این سازمان جهانی در این کشور، از دولت عراق خواسته است با کمک‌های خود نگذارد تفاوتی میان این کودکان و دیگر کودکان عراقی به وجود آید.

سازمان ملل نگران آن است که این کودکان مورد سوء استفاده سازمان‌های خلاف‌کار مختلف در عراق قرار گیرند.

سازمان ملل شمار دقیق زنان و دخترانی را که قربانی حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته و به آنها تجاوز جنسی شده را نمی‌داند اما بر مبنای آمار این سازمان از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر تنها از دختران و زنان اقلیت ایزدی اعضای داعش دزدیده شده‌اند.

یکی از سخنگویان  کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که هیچ اطلاعی از ۱۶۰۰ نفر از این ربوده‌شدگان در دست نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه