English

رسانه های افغانستان خبر دادند

سفر اشرف غنی به تهران تاثیر مثبتی بر روابط دو جانبه دارد

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که قرار است روز شنبه آینده برگزار شود شرکت خواهد کرد.

سفر اشرف غنی به تهران تاثیر مثبتی بر روابط دو  جانبه دارد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری افغانستان، هیأت های بلندپایه ای از کشورهای منطقه و جهان به خصوص کشورهای همسایه در این مراسم شرکت می کنند.

بنابر این گزارش، پیشتر ترکیب هیأت افغانستان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی مشخص نبود، اما بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، به خبرگزاری آوا گفت که تیم تشریفات وزارت امورخارجه و ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، برای ایجاد آمادگی های ورود رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، وارد تهران شده است.

این درحالی است که سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگار آوا در کابل گفته است که سفر احتمالی غنی به تهران، روز شنبه مشخص خواهد شد.

این سفر رییس جمهور غنی به تهران و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، تأثیر به سزایی در گسترش مناسبات دو کشور خواهد داشت.

قرار است دو هفته پس از این تحلیف، دور دوم مذاکرات دو کشور برای دست یابی به یک سند همکاری های جامع استراتژیک در کابل برگزار شود.

دور اول این مذاکرات به تاریخ ۲۸ و ۲۹ جوزا در تهران برگزار شده بود. ریاست جمهوری افغانستان تأکید می کند که مصمم است سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران، به روابط استراتژیک ارتقا دهد.

رد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه