English

آوی گابای، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر اسرائیل شد

سرویس بین الملل- در دور دوم انتخابات مربوط به رهبری حزب اپوزیسیون کارگر اسرائیل آوی گابای با شکست امیر پرز، وزیر دفاع سابق و رئیس سابق اتحادیه کارگر رژیم صهیونیستی پیروز شد.

آوی گابای، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر اسرائیل شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، آوی گابای 50 ساله که یک تازه‌وارد به عرصه سیاست اسرائیل محسوب می‌شود سال گذشته از حزب راست میانه کولانو که بخشی از دولت ائتلافی جناج راست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است به حزب چپ میانه کارگر روی آورد.

حزب کارگر و یک حزب کوچکتر به رهبری تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق اسرائیل اتحادیه صهیونیست را تشکیل داده‌اند که با داشتن 24 کرسی بزرگترین شاخه اپوزیسیون در کنست 120 عضوی محسوب می‌شود.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی تا سال 2019 برگزار نمی‌شود و ظاهرا جایگاه محکم نتانیاهو در راس سیاست‌های اسرائیل ایمن است اگرچه ممکن است جایگاه وی به دنبال تحقیقات درخصوص دو پرونده کیفری خدشه‌دار شود؛ پرونده‌هایی که نتانیاهو درخصوص آنها مدعی است هیچگونه اشتباهی انجام نداده است.

گابای در سخنرانی پیروزی خود گفت: اسرائیل نیازمند رهبری است که بتواند تصمیمات مهمی را برای منفعت و همگان اتخاذ کند و تنها به دنبال شهرک سازی در کرانه باختری نباشد بلکه تمرکز خود را به اقشار کارگر که به حاشیه کشیده شده‌اند بگذارد.

گابای وزیر محیط زیست نتانیاهو بوده است

گابای اگرچه یک قانونگذار محسوب نمی‌شود اما در دولت نتانیاهو به عنوان وزیر محیط زیست خدمت کرده است. وی در سال 2016 در اعتراض به اخراج موشه یعالون، وزیر جنگ وقت اسرائیل برای هموار کردن راه با هدف روی کارآمدن آویگدور لیبرمن از یکی از شرکای ائتلافی راست افراطی استعفا داد.

گابای که متولد قدس شرقی و فرزند مهاجرانی از مراکش است در حال حاضر هیچ کرسی در پارلمان کنونی ندارد و در نتیجه در سخنرانی پیروزی خود از ایزاک هرتزوک خواست تا به عنوان رهبر اپوزیسیون باقی بماند.

در دور دوم انتخابات رهبری حزب اپوزیسیون کارگر، گابای با کسب 52.4 درصد آرای اعضای این حزب توانست بر پرز، رهبر سابق این حزب غلبه کند.

این در حالی است که در دور نخست انتخابات پرز بیشترین آرا را از آن خود کرده بود و گابای در جایگاه دوم و هرتزوگ در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه