English

تلفات سنگین نیروهای هادی در عملیات انصارالله برای کنترل بر کوهی در مرز با عربستان

وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دولت مستعفی یمن در جریان عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته یه انصارالله جهت کنترل بر کوه استراتژیک "عَنبرة" و ارتفاعات مجاور آن در استان الجوف واقع در مرز با عربستان خبر داد.

تلفات سنگین نیروهای هادی در عملیات انصارالله برای کنترل بر کوهی در مرز با عربستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت بیروت پرس، این وزارتخانه اعلام کرد، علاوه بر کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دولت مستعفی یمن در این عملیات دو خودروی زرهی آنها نیز منهدم شد، در مقابل جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز حملات هوایی را علیه شهر الغَیل واقع در شمال محدوده استان الجوف (در شرق یمن) انجام دادند.

پس از عملیات ویژه ارتش و کمیته‌های مردمی علیه پایگاه‌های نیروهای دولت مستعفی یمن در تلة المطار که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شد، جنگنده‌های ائتلاف عربی در مأرب نیز در راستای پوشش پیشروی نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به سمت پایگاه‌های واقع در دو منطقه المخدرة و الربیعة در شهر صِرواح واقع در این استان، سلسله حملات هوایی را علیه این پایگاه‌ها انجام دادند.

در پی حملات راکتی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مراکز تجمع نیروهای دولت مستعفی در منطقه یَختَل در شمال شهر ساحلی المَخا در غرب استان تعز با موشک‌های زلزال ۲، تعدادی از این نیروها کشته و زخمی شدند، همزمان حملات توپخانه‌ای میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای دولت مستعفی تحت حمایت ائتلاف عربی از سوی دیگر در اطراف پایگاه التشریفات و تپه سوفتیل در شرق تعز دوباره آغاز شد.

در مرزهای مشترک یمن-عربستان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آتش توپخانه خود پایگاه‌های ارتش سودان و پایگاه‌های نیروهای دولت مستعفی یمن در شمال صحرای میدی در استان حجة واقع در مرز با عربستان را هدف قرار دادند.

به گفته یک منبع نظامی در گفتگو با شبکه خبری المیادین در حملات راکتی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه فرماندهی مرکز نظامی "سقام" در آن طرف مرزهای یمن و به طور مشخص در نجران تعدادی از سربازان عربستانی کشته و زخمی شده و یک خودروی زرهی آنها منهدم شد، همزمان حمله راکتی مشابهی علیه پایگاه شِبام نیز انجام شد که در آن دو سرباز عربستانی هدف تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفتند.

از سوی دیگر مراکز تجمع سربازان عربستانی در پایگاه السُدیس در نجران عربستان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

همچنین ارتش و کمیته‌های مذکور تعدادی موشک کاتیوشا را به پایگاه العارضه در جیزان عربستان شلیک کردند، همزمان جنگنده‌های ائتلاف عربی نیز سلسله‌ حملات هوایی را علیه دو شهر حرض و میدی در مرز با استان حجة در غرب یمن آغاز کردند. این حملات هوایی شامل دو شهر کِتاف و باقِم در مرز با استان صعدة در شمال یمن نیز شدند اما در این شهرها تلفاتی نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه