English

معاون نخست‌وزیر قطر: شورای همکاری به پایان کارش رسیده است

معاون نخست‌وزیر قطر می‌گوید که دوحه پس از تحریم‌ها و محاصره اعمال شده بر این کشور یاد گرفت که دیگر به این کشورها اعتماد و تکیه‌ای نداشته باشد.

معاون نخست‌وزیر قطر: شورای همکاری به پایان کارش رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الشرق، عبدالله بن حمد العطیه، معاون نخست‌وزیر قطر در سخنانی تلویزیونی تصریح کرد که به نظرش شورای همکاری خلیج (فارس عملا به پایان کار خود رسیده است. وی تأکید کرد که دوحه مهیای روبه‌رو شدن با تمامی شرایط احتمالی ناشی از بحران و محاصره اعمال شده بر این کشور است.

وی در ادامه گفت: دولت قطر درسی سخت از بحران کنونی گرفته است، اما این درس برای این کشور و چگونگی رسیدگی به وضعیت اقتصاد و بازارهای آن و اینکه بیش از دیگران به خود تکیه کند، مفید بوده است. وی تأکید کرد که قطر به وضعیت گذشته باز نخواهد گشت و متأسفانه یادگرفت که به عاملان این محاصره اعتماد و تکیه‌ای نکند.

معاون نخست‌وزیر قطر با انتقاد از سخنان وزیر خارجه امارات در قاهره که گفته بود به خاطر وضعیت مرد قطر ناراحت است، گفت:‌ «ما موجب شادمانی و لخند دیگران نمی‌شویم، و اگر تو ناراحتی مشکل ما نیست».

وی همچنین در واکنش به سخنان وزیر خارجه بحرین که اتهاماتی را متوجه اخوان‌المسلمین کرده و تهدید به پیگرد آن‌ها کرده بود گفت: «اخوان در بحرین حضور دارند و نشریه نباء را در اختیار دارند که به وزیر خارجه پاسخ داده و از موضع وی انتقاد کرد، و امیدوارم گرفتار زندان نشوند، که در این صورت این روزنامه بسته می‌شود».

الطعیه همچنین گفت که دولت‌های محاصره‌کننده قطر به اقداماتی غیرعقلانی دست زده‌اند و نشست اخیر قاهره پیش از آنکه آغاز شود شکست خورده بود، آن‌ها در این نشست از اقدامات آتی خود سخن گفتند و جای تعجب است که یکی از وزرای حاضر در نشست قاهره ادعا کرد که تمام دنیا ضد قطر است و اینکه تمامی دنیا می‌داند که قطر دولتی تروریست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه