English

«ایهود اولمرت» از زندان آزاد شد

سرویس بین الملل- نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از زندانی در نزدیکی تل آویو آزاد شد.

«ایهود اولمرت» از زندان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل پس از گذراندن 16 ماه حبس به جرم فساد مالی امروز یکشنبه آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، اولمرت در سال 2014 میلادی به خاطر دریافت رشوه از شرکت های ساختمان سازی در زمانی که شهردار بیت المقدس اشغالی بوده، مجرم شناخته شده بود. وی طی سال های 2006 تا 2009 میلادی نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب میانه رو بوده است.

روز یکشنبه یک شورای قضایی تصمیم گرفت تا مدت محکومیت 27 ماهه اولمرت را کاهش دهد، این یک اقدام مرسوم در اسرائیل برای زندانیانی است که جرائم خشن انجام نداده باشند. اولمرت همراه با یک نیروی محافظ از زندان آزاد شده ولی حاضر به گفتگو با خبرنگاران نشده است.

اتهامات فساد مالی منجر به استعفای اولمرت در سپتامبر 2008 میلادی شد ولی وی تا فوریه 2009 میلادی به عنوان نخست وزیر موقت اسرائیل به فعالیت ادامه داد و پس از او بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شد.

اولمرت مدعی شده است که دو دوره نخست وزیری اش پیشرفت زیادی در مذاکره با فلسطینی ها بر سر دستیابی به توافق سازش حاضل شده است. اسرائیل در جریان مذاکرات با فلسطینی ها پیشنهاد داده بود تا از بخش های وسیعی از کرانه باختری عقب نشینی کند ولی در نهایت هیچ توافقی نهایی نشده است.

در دوره نخست وزیری اولمرت، اسرائیل در سال 2006 میلادی با خزب الله لبنان درگیری نظامی داشت و در سال 2008 میلادی نیز ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله کرد. در حالی که قضات در ابتدا خواستار محکومیت 6 ساله اولمرت به زندان شده بودند و اتهامات وی را خیانت ارزیابی کرده بودند ولی در دادگاه تجدیدنظر حکم او به 18 ماه حبس کاهش یافت. ولی طرح اتهامات دیگری علیه اولمرت موجب شد تا حکم نهایی وی به 27 ماه حبس افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه