English

مفتی سوریه: تروریسم ساخته اسرائیل است

سرویس بین الملل- مفتی سوریه تأکید کرد که اسرائیل طرفی است که تروریسم را به وجود آورد و نظارت بر آن را نیز برعهده گرفت.

مفتی سوریه: تروریسم ساخته اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: من به ساکنان موصل بشارت می‌دهم که فرج نزدیک شده است. تمامی خون‌هایی که در عراق، سوریه و لیبی ریخته می‌شود به دلیل رسانه‌هایی است که در خدمت یک حزب سیاسی مشخص به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: تروریسمی که مکه و مدینه منوره را هدف قرار داد همان تروریسمی است که محمد سعید رمضان البوطی، بلندپایه‌ترین روحانی سنی مذهب سوریه و امام جماعت مسجد جامع اموی دمشق را هدف گرفت.

البوطی مارس 2013 در یک حمله انتحاری در مرکز دمشق ترور شد.

حسون برخی از علمایی را که در تروریسم دست دارند، خطاب قرار داد و گفت: با دست‌های خودتان گورتان را کندید. کسی که می‌خواهد از نظر دینی یا نژادی بین مردم ما تفرقه بیفکند به دنبال شر و بدی برای ماست.

وی تأکید کرد: اسرائیل همان طرفی است که تروریسم را به وجود آورد و نظارت بر آن را نیز برعهده گرفت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اولین شخص در لیست تروریسم و بعد از او باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بعد از این دو تمامی حکامی هستند که به جنگ تشویق کردند. من از فرانسه و کشورهای اروپایی می‌خواهم تا آتش را قبل از اینکه آن‌ها را دربر بگیرد خاموش کنند.

حسون افزود: از ترامپ استقبال کرده و او را گرامی می‌دارند و کسی که برادر ماست را بیرون می‌کنند. با ترامپ نشست و برخاست کردید و جرأت نکردید یک کلمه علیه اسرائیل بگویید.

وی درباره سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به شهر حماه گفت: طی رخدادهای 1980 می‌خواستند حماه پایتخت خلافت باشد اما ساکنان این استان پایداری کردند و فتنه را ناکام گذاشتند. تنها دو تن از محافظان اسد با وی در حماه نماز خواندند بقیه همگی ساکنان حماه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه