English

پوتین ترکیه را به نقش ترانزیت گاز به اروپا تشویق کرد

سرویس بین الملل- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مقامات ترکیه را به نقش ترانزیت گاز به اروپا تشویق کرد.

پوتین ترکیه را به نقش ترانزیت گاز به اروپا تشویق کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود؛ پروژه احداث خط لوله انتقال گاز «جریان ترک» را نمادی زیبا از سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد و گفت که انرژی نباید دلیل بروز درگیری در روابط بین‌المللی باشد، بلکه از آن باید به عنوان یک ابزار ارتباطی برای دستیابی به آشتی در مسائل بین‌المللی استفاده کرد.

اردوغان افزود: روسیه که از منابع گاز طبیعی بزرگ و زیرساخت‌های قوی برخوردار است، در عرصه انرژی یک بازیکن مهم منطقه و شریک قابل اعتماد و پایدار کشورمان است. ان شاءالله روابط دوستانه میان دو کشور با پروژه‌های کلان مانند نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو و احداث خط لوله پروژه «جریان ترک» که انتظار می رود در آینده نزدیک به اتمام برسند، تقویت خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که پروژه احداث خط لوله «جریان ترک» از آن جا که در عمق 2 هزار و 200 متری زمین ساخته خواهد شد، دارای ویژگی های فنی تاریخی خواهد بود.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، نیز گفت: ما با شما یک ویژگی مشترک داریم. ما رهبرانی هستیم که علاقمندیم اهداف بالاتری از استانداردهای موجود تعیین کنیم، زیرا بر این باوریم که کشور، مردم و جغرافیای مشترک ما سزاوار بهترین استانداردها است. در دوره آینده، با پروژه‌هایی بسیار بزرگتر و بسیار فراگیر امضا خواهیم کرد.

پوتین همچنین تصریح کرده است: ما آماده انتقال گاز طبیعی به شرق و جنوب شرقی اروپا از طریق ترکیه هستیم و می دانیم که شرکای ما علاقه زیادی به این پروژه دارند

خبرگزاری آناتولی در پایان این خبر نوشت:  رئیس‌جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر بالاتر بودن سطح همکاری میان دو کشور از سطح همکاری موجود میان روسیه و تعداد زیادی از دیگر کشورها، گفت: اگر با سرعت فعلی خود ادامه دهیم، خط لوله گاز طبیعی در سال آینده و دومین خط لوله این پروژه نیز در سال 2019 به طور کامل احداث خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه