English

نگاهی به چگونگی اعزام نظامیان ترکیه به قطر

سرویس بین الملل- خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت: در چارچوب اجرای «توافق‌نامه استقرار ارتش ترکیه در خاک قطر» روز گذشته هیئتی 3 نفره نظام برای انجام هماهنگی در این زمینه، به دوحه اعزام شدند.

نگاهی به چگونگی اعزام نظامیان ترکیه به قطر

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی ، ستاد مشترک ارتش ترکیه طی بیانیه اعلام کرد: در چارچوب اجرای «توافق‌نامه استقرار ارتش ترکیه در خاک قطر» که در تاریخ هفتم ژوئن در پارلمان کشور نیز تصویب شد، روز گذشته هیئتی 3 نفره نظامی برای انجام هماهنگی در این زمینه، به دوحه اعزام شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است:

توافق‌نامه همکاری میان ترکیه و قطر درباره آموزش نظامی، صنعت دفاعی و استقرار نیروهای مسلح ترکیه در خاک قطر در تاریخ 15 ژوئن سال 2015 اجرایی شده است.

پس از امضای این توافقنامه از اکتبر سال 2015 اقدامات برای استقرار نیروهای مسلح ترکیه در قطر شروع شد. از 2015 تاکنون میان نیروهای مسلح ترکیه جهت شناسایی نیاز‌ها و اماکن اسقرار نیروهای مسلح ترکیه بطور متقابل بازدید‌هایی صورت گرفته است.

توافقنامه اجرایی استقرار نیروهای مسلح ترکیه در خاک قطر نیز در تاریخ 28 آوریل سال 2016 امضا شد و در تاریخ 7 ژوئن سال جاری نیز در مجمع عمومی مجلس کبیر ملت ترکیه به تصویب رسید. بنابراین روند قانونی استقرار نیروهای مسلح ترکیه در قطر به اتمام رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه