English

عبدالله عبدالله: دولت کابل در تامین امنیت مردم ناموفق بوده است

سرویس بین الملل- رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن اعلام اینکه دولت این کشور در تامین امنیت مردم افغانستان ناموفق بوده گفت که به درخواست های معترضان در این باره رسیدگی خواهیم کرد.

عبدالله عبدالله: دولت کابل در تامین امنیت مردم ناموفق بوده است

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بی بی سی، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که مردم  به خاطر کم کاریهایی که از سوی دولت وحدت ملی افغانستان صورت گرفته‌است، حق دارند که تظاهرات کند چرا که دولت کابل نتوانسته است در تامین امنیت مردم موفق باشد.

وی که در جلسه شورای وزیران این کشور سخن می گفت همچنین اظهار داشت که هیچ‌کس حق تیراندازی بر روی متعرضان را ندارد و کسانی‌ که این کار را در جریان تظاهرات ۱۰ روز قبل انجام داده‌اند، باید به دولت و مردم پاسخگو باشند.

عبدالله همچنین گفت که خواست‌های متعرضان پذیرفته می شود.

وی در عین حال درباره تعلیق مسئولیت های فرماندهان امنیتی شهرکابل گفت که در حال حاضر مسئولیت های آن‌ها  تعلیق شده‌است و تصمیم نهایی بعد از تحقیق دادستان کل این کشور گرفته خواهد شد.

وی همچنین شرایط فعلی در افغانستان را حساس خواند و افزود که دشمنان این کشور در تلاش هستند با دامن زدن تفرقه‌های قومی و زبانی، خواست و ذهن مردم را به سمتی بکشانند که سبب ضعف این کشور شود و نباید به آنها اجازه داده شود.

عبدالله فاصله کنونی بین قشر سیاسی افغانستان با دولت این کشور را در ۱۵ سال گذشته، بی‌سابقه خواند و تأکید کرد که تلاش‌ها و بحث‌هایی برای رفع این فاصله‌ها آغاز شده است.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در ادامه گفت: انتظار می رود که همه با هم، بهتر از پیش و با روحیه وطن دوستی و روحیه صادقانه در خدمت مردم افغانستان باشیم.

وی همچنین گفت که رهبری دولت وحدت ملی نتوانسته خواست‌های مردم را در عرصه تامین امنیت را برآورده ‌کند و دولت کاملا این موضوع را پذیرفته است.

وی در عین حال از وزیرانی که در جلسه شورای وزیران شرکت نمی‌کنند، سخت انتقاد کرد و گفت که بعد از این با وزیرانی که در کابل حضور دارند و در جلسه شرکت نمی‌کنند، برخورد متفاوتی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه