English

ترامپ خواستار تدابیر سختگیرانه برای مهاجران برخی کشورهای اسلامی شد

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه از دادگاه عالی این کشور خواست 'تدابیر فوری' ضد مهاجرتی علیه اتباع برخی کشورهای مسلمان اتخاذ کند.

ترامپ خواستار تدابیر سختگیرانه برای مهاجران برخی کشورهای اسلامی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، 'دونالد ترامپ' تلاش می کند قوانین سختگیرانه تری را علیه مهاجران مسلمان برخی کشورها اتخاذ کند.
رئیس جمهور آمریکا در درخواستی جدید از دیوان عالی این کشور، خواسته است تا تدابیر شدیدتری برای سفر مهاجران برخی کشورهای مسلمان به خاک آمریکا اتخاذ کند.
رئیس جمهور آمریکا درتوئیتری به همین منظورنوشت:'دستگاه قضایی آمریکا باید در اقدامی فوری به منظور جلوگیری از سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان انجام دهد. اقدامی سخت که ضامن امنیت ما باشد.'
ترامپ دراین پیام توئیتری نوشت: وزارت دادگستری باید از دیوان عالی بخواهد این ممنوعیت سفر تضعیف شده را با سرعت بررسی کند و به دنبال نسخه ای سختگیرانه تر باشد. کشور ما باید ایمن باشد و در این راه باید ارزیابی های حداکثری را برای ورود افرادی که می خواهند وارد کشورمان شوند، انجام دهیم. دادگاه عالی در این باره بسیار کند و سیاسی عمل می کند.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر خواستار سخت گیری در سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران، یمن، سودان، سوریه، سومالی و لیبی به خاک این کشور شده بود.
ترامپ قول داده است تا در ممنوعیت ورود مهاجران و پناهجویان خارجی تجدیدنظر کند. دادگاهی در آمریکا پیش از این فرمان جنجالی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع و مهاجران 7 کشور مسلمان را که بعد با خروج عراق به شش کشور تغییر یافت، معلق کرده است.
رئیس جمهور آمریکا بارها در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود تدابیر سختگیرانه ای در جهت محدود کردن سفر اتباع برخی کشورهای مسلمان به این کشور وضع کند.
وی بعد از ورود به کاخ سفید تدابیری در این باره اتخاذ کرد که با مخالفت بسیاری از مقامات قضایی در این کشور روبرو شد، تا جایی که یک دادگاه حکم ترامپ در این باره را لغو کرد.
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این رای دادگاه، سیاسی بوده و کاخ سفید تصمیمی برای دنبال کردن این رای در دادگاه عالی آمریکا ندارد و ترجیح می دهد تا ممنوعیت جدیدی را برای ورود مهاجران و اتباع خارجی در نظر بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه