English

هیاتی از سوی جنبش حماس وارد قاهره شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد هیاتی از سوی این جنبش به ریاست یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه یکشنبه شب وارد قاهره شد.

هیاتی از سوی جنبش حماس وارد قاهره شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیا الیوم، صلاح البردویل عضو دفتر سیاسی حماس در گفت وگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: این سفر در راستای تماس و هماهنگی مستمر با برادران مصری انجام گرفت و هدف از آن پیشبرد روابط دوجانبه و بررسی افق های موضوع فلسطین در راستای تحولات منطقه ای است.
البردویل افزود: هیات وضعیت انسانی را در غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی و نقش مصر در کاهش بخشیدن به پیامدهای ناشی از این محاصره و لزوم گشایش گذرگاه رفح بر روی مسافران فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
سه ماه از بسته ماندن گذرگاه رفح بر روی فلسطینیان سپری شده است و این اولین سفر السنوار به مصر پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر حماس در غزه در 13 فوریه گذشته به عنوان جانشین اسماعیل هنیه است.
جنبش حماس اخیرا با صدور سند سیاسی جدید خود اعلام کرد که با جنبش اخوان المسلمین در مصر هیچ ارتباطی ندارد.
یک هیات امنیتی از سوی حماس در اواخر ژانویه گذشته به مدت چند روز از مصر دیدن به عمل آورد و با مقامات مصری در خصوص افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای میان نوار غزه و مصر و گشایش گذرگاه رفح به گفت وگو پرداخت و به دنبال آن وزارت کشور در غزه از افزایش یافتن تدابیر امنیتی در نوار مرزی میان غزه و مصر خبر داد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه