English

بازتاب قطع روابط چند کشورعربی با قطر در رسانه های الجزایر

موضوع قطع روابط دیپلماتیک برخی کشورهای عربی با قطر، در رسانه های غیررسمی الجزایر بازتاب گسترده ای داشت و هر یک با اشتیاق و توجه فراوان این تحولات را رصد می کنند.

بازتاب قطع روابط چند کشورعربی با قطر در رسانه های الجزایر

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه الخبر نوشت: پنج کشور عربی شامل عربستان، امارات، بحرین، مصر و یمن روابط خود را با قطر قطع کردند.
الخبر افزود: این کشورها ، قطر را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه متهم کردند و امارات و بحرین 14 روز به قطری ها مهلت داده اند تا خاک این کشورها را ترک کنند .
مصر و عربستان نیز گذرگاه های هوایی و دریایی خود را به روی قطری ها بسته اند و ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان نیز از پایان دادن به ماموریت قطر در این نهاد خبر داد.
این روزنامه در ادامه نوشت: امارات همچنین به دیپلمات های قطری 48 ساعت وقت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.
شرکت هواپیمایی قطر نیز پس از آنکه شرکت های حمل و نقل هوایی عربستان، امارات، بحرین و مصر تصمیم گرفتند پروازهای خود را به دوحه متوقف کنند، پروازهای خود را به عربستان لغو کرد.
روزنامه النهار الجزایر نیز در خبری فوری نوشت: بحرین، عربستان، مصر و امارات، روابط یپلماتیک خود را با قطر، قطع کردند.
پس از آن در خبر دیگری نیز نوشت: شرکت هواپیمایی قطر، همه پروازهای خود را به عربستان از سه شنبه تا اطلاع ثانوی، به حالت تعلیق در آورد.
النهار همچنین در خبر دیگری نوشت: دولت عبدربه منصور هادی(رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن) تصمیم لغو مشارکت قطر در ائتلاف عربی (برای تهاجم به یمن) را تایید کرد.
النهار همچنین در خبری با عنوان' نخستین توضیح قطر در خصوص اقدام اخیر کشورهای عربی ضد خود' نوشت: قطر از این تصمیم این کشورهای عربی ابراز تاسف کرد و وزارت امور خارجه آن، اینگونه اقدامات را غیر قابل توجیه و بر اساس ادعاهای واهی و نادرست دانست.
این روزنامه همچنین اعلام کرد: لیبی نیز روابط خود را با قطر قطع کرده است.
پایگاه خبری روزنامه الشروق نیز نوشت: پنج کشور عربی اعلام کردند روابط خود رابا قطر قطع کرده اند. شبکه الجزیره از این تصمیم کشورهای عربی ابراز تاسف کرد و وزارت امور خارجه قطر، هدف از اینگونه اقدامات را 'تحت الوصایه قرار دادن قطر و باعث نقض حاکمیت این کشور دانست.'
الشروق افزود: این تحولات در پی پخش سخنانی منسوب به امیر قطر پیش آمده است.
روزنامه الفجر نیز نوشت: قطر از قطع رابطه این کشورها با خود ابراز تاسف کرده و آن را ناشی از دلایل واهی و بی اساس دانست.
پایگاه خبری اخبار الیوم نیز چهار خبر با عنوان چند کشور عربی روابط خود را با قطر قطع کردند، قطر تحت محاصره و تحریم، عربستان و مصر معابر خود را بر روی وسایل حمل و نقل قطری بستند، یمن روابط خود را با قطر قطع کرد، منتشر کرد.
نکته قابل توجه این است که هیچ یک از رسانه های الجزایر، موضوع گیری به نفع یا به ضرر هیچ یک از این کشورها نداشته اند.
رسانه های رسمی الجزیره هنوز واکنشی به این تحولات نشان نداده اند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه