English

از فعالیت آشکار در حمایت از داعش در قلب لندن تا حمله تروریستی در 'لاندن بریج'

«کرسیدا دیک» رئیس پلیس متروپلیتین لندن روز دوشنبه در حالی خبر از شناسایی هویت عوامل حملات تروریستی'لاندن بریج' که بر اثر آن دستکم 7 تن کشته و دهها نفر زخمی شدند، داد که حداقل یکی از حمله کنندگان چهره ای شناخته شده برای نیروهای پلیس و اطلاعاتی انگلیس بوده است.

از فعالیت آشکار در حمایت از داعش در قلب لندن تا حمله تروریستی در 'لاندن بریج'

به گزارش خبرگزاری موج، خانم «کریسدا دیک» روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری 'بی.بی.سی 'گفت که نام این افراد را به محض اینکه به لحاظ عملی امکان پذیر باشد، اعلام خواهد کرد.
رئیس پلیس لندن گفت که نیروهای پلیس در حال حاضر مشغول شناسایی شبکه ای هستند که عوامل حادثه یاد شده با آن در ارتباط بوده اند.
«کرسیدا دیک» عنوان کرد که پلیس صبح روز دوشنبه دو واحد مسکونی در شرق لندن را مورد تجسس قرار داد که در جریان آن چند نفر بازداشت شدند.
وی اضافه کرد که در واحد های مسکونی یاد شده، مقدار زیادی وسایل پزشکی و غیرقانونی ضبط شده است.
رئیس پلیس لندن با بیان اینکه تحقیقات پلیس با سرعت زیادی در جریان است، افزود: نیروهای پلیس مشغول شناسایی عواملی هستند که در جریان حملات تروریستی یاد شده دست داشته اند.
در همین حال روزنامه دیلی میل روز دوشنبه در گزارشی در همین رابطه نوشت: پلیس صبح دوشنبه به منزلی در منطقه بارکینگ واقع در شرق لندن حمله و پس از شکستن در، مادر 38 ساله و دختر نوزداش را با خود برد.
این روزنامه افزود: گفته می شود همسر پیشین وی، فرد تونسی تباری است که هم اکنون از سوی پلیس تحت بازجویی قرار دارد.
دیلی میل نوشت: در جریان حمله پلیس به یک واحد مسکونی در منطقه «ایست هم» نیز گفته می شود، فرد مظنون از پنجره طبقه اول منزلش پا به فرار گذاشته اما از سوی پلیس دستگیر شده است. او پیشتر برای متروی لندن کار می کرده است.
در همین حال روزنامه مترو نیز روز دوشنبه در گزارشی عنوان کرد که یکی از مظنونین حملات تروریستی یاد شده، پیشتر از مسجد منطقه 'بارکنیگ ' واقع در شرق لندن اخراج شده بود.
این روزنامه نوشت: صلاح الدین جیاب الدین 40 ساله گفت که فرد مظنون به دلیل سئوال پیچ کردن امام مسجد در جریان سخرانی اش، به زور از مسجد بیرون شده بود.
این روزنامه همچنین در گزارش دیگری عنوان کرد که یکی دیگر از مظنون حادثه تروریستی لندن، چند بار در مستند شبکه 4 انگلیس در رابطه با افراط گرایی در انگلیس رویت شده است.
مترو نوشت: در این مستند دیده می شود که وی در کنار دو فرد افراطی شناخته شده برای پلیس، پرچم سیاه داعش را در ملاء عام می گشاید.
این روزنامه انگلیسی افزود: بر اساس گزارش های منتشر شده، مشخص شده است که یکی از نزدیکان وی پیشتر به پلیس گفته است که او بر اثر مشاهده کلیپ هایی در یوتیوب افراطی شده است. این گزارش ها همچنین حاکی از آن است که او دو سال پیش تلاش کرده تا کودکان را در یک پارک محلی به سمت افکار افراط گرایانه بکشاند.
تارنمای روزنامه دیلی میل نیز روز دوشنبه در گزارشی با بیان اینکه یکی از عاملان حمله تروریستی لندن برای نیروهای امنیتی فردش شناخته شده بود ،نوشت: دستگاه های امنیتی در حال حاضر با این سوال دشوار مواجه هستند که چگونه این تروریست توانسته است از تور اطلاعاتی آنها بگریزد.
این روزنامه افزود: این فرد افراطی 27 ساله که به عنوان 'آبز' شناخته می شود، در سال گذشته میلادی در یک مستند تلویزیونی درمورد افراط گرایان ظاهر و حتی در جریان فیلمبرداری این مستند پس از به اهتزاز درآوردن پرچم داعش در پارک 'رجنت'لندن، با پلیس درگیر شد.
دیلی میل اضافه کرد: او در پارک رجنت، به همراه شمار دیگری از دوستانش در حالی که پرچم داعش را به نمایش گذاشته بودند، شروع به خواندن نماز می کنند.
این روزنامه افزود: او همچنین در یک عکس به همراه دو سخنران دیگر دیده می شود که آنها به دلیل داشتن نظرات افراط گرایانه برای نیروهای پلیس و اطلاعاتی شناخته شده بودند.
دیلی میل اضافه کرد: در جریان تحقیقات صورت گرفته ادعا شده است که یک دوست این مظنون متولد واتفورد، به صورت آنلاین به پلیس ضد ترور گزارش داده بود که او به دلیل دیدن ویدئوهایی بر روی شبکه یوتیوپ افراطی شده است.
این روزنامه افزود: همچنین ادعا شده است که دو سال پیش به پلیس در مورد فعالیت های این فرد برای سوق دادن کودکان به افکار افراط گرایانه در یک پارک محلی گزارش داده شده بود.
روزنامه دیلی میل نوشت: فردی مدعی شده بود که کسی را در پارک منطقه سکونتش دیده که به کودکان گفته است: من آماده ام تا به نام الله هر کاری انجام دهم، حتی کشتن مادرم.
این روزنامه افزود: وی گفت که از این شخص تصویر برداری کرده و آن را در اختیار پلیس قرار داده است اما دیگر خبری از پلیس نشده است.
دیلی میل اضافه کرد: روز گذشته یک عکاس از چرک نویس یکی از مامورین پلیس تصویر برداری کرده است که در آن اشاره شده ، یکی از عاملین حوادث اخیر تروریستی سال گذشته از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.
دیلی میل ضمن انتقاد از غفلت مقامات امنیتی انگلیس نوشت: به نظر می رسد که پلیس بایستی تعقیب و نظارت بر مظنونین تروریستی را در اولویت کاری اش قرار دهد.
این روزنامه عنوان کرد که نام فرد تروریست یاد شده را در اختیار دارد اما الان آن را فاش نخواهد کرد.
بر اثر حمله با خودرو در پل پرتردد لندن بریج و متعاقبا حمله با چاقو در بازار «بارو» در نزدیکی این پل، تاکنون هفت نفر کشته و 48 نفر به شدت زخمی شدند.
منابع انگلیسی، «کریستین آرچیبالد» تبعه کانادایی را به عنوان یکی از قربانیان حادثه یادشده معرفی کرده اند.
این منابع همچنین می گویند که یک تبعه فرانسوی که هنوز نام او فاش نشده در میان قربانیان بوده است.
براساس گزارش های منتشر شده، تاکنون 12 نفر در ارتباط با حمله شنبه شب دستگیر شده اند و شمار این افراد در حال افزایش است.
«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه گذشته در نشستی خبری در برابر داونینگ استریت ( نخست وزیری انگلیس) با بیان اینکه 'دیگر افراط گرایی را تحمل نمی‌کنیم'، عنوان کرد که کشورش با شیوه جدیدی از تهدیدات تروریستی مواجه است.
وی بیان داشت که حادثه تروریستی شنبه شب گذشته در لندن و حوادث اخیر تروریستی در این شهر و منچستر از نظر سازمانی به هم مرتبط نبوده اند اما یک 'ایدئولوژی شیطانی' هر سه حمله را به هم ارتباط می‌دهد.
نخست وزیر انگلیس این 'ایدئولوژی افراطی' را 'تفسیری انحرافی' از اسلام و حقیقت عنوان کرد.
'امبر راد'، وزیر کشور انگلیس نیز یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی' آی‌تی‌وی'احتمال داد که تروریست‌ها «اسلام‌گرای افراطی» عامل حمله شنبه شب لندن باشند.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
دو هفته پیش نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه