English

پرتاب موشک اسکندر-ام در رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان

سرویس بین الملل - روسیه برای نخستین بار موشکهای پیشرفته «اسکندر- ام» را خارج از قلمرو کشور خود در آسیای میانه و در چهارچوب رزمایش ضدتروریستی موسوم به «دوشنبه- انتی تروز -2017» در رزمایشگاه لاهور تاجیکستان پرتاب کرد.

پرتاب موشک اسکندر-ام در رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه های محلی تاجیکستان به نقل از«یراسلو راشوپکین» فرمانده حوزه نظامی مرکزی روسیه نوشتند که موشک «اسکندر-ام» از رزمایشگاه لاهور در نزدیکی پایتخت تاجیکستان پرتاب شده است. هدف این موشک محل تجمع تروریستان فرضی» در رزمایشگاه «حربمیدان (ناحیه قبادیان) در مسافت 140 کیلومتری از محل رزمایش لاهور (ناحیه رودکی) عنوان شده است. رزمایشگاه حربمیدان» در 15کیلومتری مرز تاجیکستان با افغانستان واقع است. 

به گفته تحلیلگران پایگاه 201 روسیه در تاجیکستان از سالها پیش بود اما حالا مسکو با آزمایش موشک «اسکندر- ام » نشان داد که هر لحظه قادر است، به تاجیکستان نیرو و اداوات نظامی بسیار پیشرفته بیاورد. 

به گزارش بخش تاجیکی تارنمای آزادی مجموعه موشکهای تاکتیکی «اسکندر-م» قبل از آغاز رزمایش ضدتروریستی از منطقه «آرینبورگ» روسیه به تاجیکستان با هواپیمای بزرگ باربری «روسلن» انتقال داده شد. سری موشکهای پیشرفته اسکندر-ام» از جدیدترین سلاح های روسیه دانسته می‌شود که به سیستم های موشکهای بالدار (بالستیکی) و موشکهای «ایربالستیکی»، مجهز هستند. این موشکها می‌توانند هر گونه هدف را در مسافت تا 500 کیلومتر نابود کنند. 

پرتاب موشک «اسکندر- ام» به محل تجمع تروریست های فرضی در نزدکی مرز تاجیکستان و افغانستان در حالیست، که هفته گذشته کشورهای اعضای ناتو اعلام کردند، که حضور نظامی خود در افغانستان را تقویت می کنند. به این دلیل، برخی از کارشناسان حدس می‌زنند، که استفاده موشکهای نوین روسیه در مرز تاجیکستان و افغانستان، به نوعی ادامه‌ رقابت نظامی روسیه و غرب است. 

رزمایش مشترک ضد تروریستی نیروهای ویژه روسیه و تاجیکستان در پایگاه «حربمیدان» ناحیه «قبادیان» این کشور چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام شد. 

در این رزمایش حدود دو هزار افسر و سرباز با در اختیار داشتن بیش از300 نوع تجهیزات نظامی روسیه شرکت داشتند. 

این دومین تمرین بزرگ نظامی مشترک روسیه و تاجیکها در قلمرو تاجیکستان طی سال جاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه