English

یک پایگاه خبری عربی مطرح کرد

استقبال «ترامپ» از پادشاهی «بن سلمان» و سناریوی هجمه به قطر

منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند که رئیس‌جمهوری آمریکا با نادیده گرفتن ولی‌عهد عربستان، با پادشاهی پسر ملک سلمان موافقت کرده است و همین امر در پشت پرده حملات حساب‌شده ریاض علیه دوحه قرار دارد.

استقبال «ترامپ» از پادشاهی «بن سلمان» و سناریوی هجمه به قطر

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با تنش ایجاد شده در روابط عربستان و امارات با قطر و تداوم حملات آتشین رسانه‌های سعودی به دوحه، برخی منابع رسانه‌ای اطلاعات محرمانه‌ای درباره سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به بغداد فاش کرده‌اند که قابل ملاحظه است.

«سناء ابراهیم» خبرنگار عرب در پایگاه خبری شبکه «نبأ» در گزارشی می‌نویسد: اطلاعات محرمانه لو رفته از سفر ترامپ به عربستان نشان می‌دهد که وی از رسیدن به تخت پادشاهی «محمد بن سلمان» پس از پدرش و سبقت گرفتن از «محمد بن نایف» ولی‌عهد کنونی عربستان استقبال کرده است و همین مسئله نیز در پشت پرده حملات سریع امارات و عربستان به قطر نهفته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که آتش مقابله میان قطر از یک سو و امارات و عربستان از سوی دیگر، همچنان روشن است، هر از چندگاهی از برکات حضور ترامپ در عربستان خبرهای فاش می‌شود. پس از قراردادهای میلیارد دلاری و سودهایی که ساکن کاخ سفید از این سفر به جیب زد، اکنون دخالت‌هایش در انتخاب‌های سیاسی و چینش مهره‌های قدرت در عربستان نیز فاش شده است.

در این گزارش آمده است: ترامپ در سفرش به عربستان هیچ اعتراضی به انتقال قدرت به محمد بن سلمان پس از پدرش و نادیده گرفتن محمد بن نایف نداشت و همین مسئله درگیری جدیدی را میان ولی‌عهد و جانشینش به وجود آورده است.

منابع رسانه‌ای می‌گویند: استقبال ترامپ از به قدرت رسیدن پسر سلمان و محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی، به امارات و عربستان قدرت داد تا سناریوی حمله به دوحه را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

ناظران سیاسی بر این‌ باورند که این سناریوی سعودی - اماراتی تحت نظارت آمریکا کلید خورد زیرا محمد بن سلمان نگران مانع‌تراشی دوحه برای رسیدنش به قدرت بود. زیرا قطر روابط بسیار مستحکمی با محمد بن نایف، یعنی ولی‌عهد کنونی عربستان دارد. به اعتقاد کارشناسان، سناریوی حمله دوحه، مدتها پیش طراحی شده بود اما حمایت آمریکا و ایفای نقشش به عنوان ناظر، به اجرای آن سرعت بخشید.

بنا بر این گزارش، محمد بن سلمان از هر فرصتی استفاده می‌کند که از پسرعمویش (ولی‌عهد فعلی) پیشی گیرد و پس از پدرش بر کرسی پادشاهی تکیه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه