English

هانی زاده در گفت وگو با موج:

آمریکا در صدد بازی تازه در شطرنج امنیتی منطقه است

سرویس بین الملل - انفجار مرگبار و مهیب چهارشنبه گذشته در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی ساختمان دفتر خبرگزاری صدا و سیمای کشورمان نزدیک به 90 کشته و 320 زخمی برجا گذاشت.

آمریکا در صدد بازی تازه در شطرنج امنیتی منطقه است

به گزارش  حوزه بین الملل خبرگزاری موج، این انفجار تروریستی مهیب در منطقه ای نزدیک سفارت آلمان و ساختمان خبرگزاری صدا و سیما رخ داد و میزان تلفات و خسارات آن نشان می دهد که این اقدام تروریستی با یک برنامه ریزی  توسط برخی دولت ها و  بویژه آمریکا صورت گرفته است.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اینگونه اقدامات تروریستی که اخیرا در کشورهای افغانستان و پاکستان افزایش یافته با هدف ناامن کردن مناطق شرقی مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره به خبرگزاری موج گفت:انفجار چهارشنبه گذشته در کابل در نزدیکی دفتر خبرگزاری صدا و سیمای کشورمان یک اقدام تروریستی و هشدار جدی برای ایران و هم پیمانان کشورمان است.
وی افزود: پس از شکست های سنگین گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق آمریکا و دولت های وابسته منطقه از جمله عربستان درصدد آن هستند که ناامنی را به افغانستان و پاکستان در شرق ایران منتقل کنند.

این  استاد دانشگاه در بخش دیگری افزود: سران واشنگتن تلاش می کنند که عناصر تروریستی داعش را که دست پروده خودشان هستند به افغانستان انتقال و نا امنی را در این بخش افزایش دهند.

هانی زاده ضمن پیچیده خواندن شرایط کنونی در این منطقه گفت: آمریکا از یک سو به گروه های تروریستی سوریه سلاح می فرستد از طرف دیگر رایزنی می کند تا همه پرسی در اقلیم کردستان عراق برگزار شود و به موازات این اقدامات دست به انتقال تروریست های داعش از سوریه و عراق به افغانستان می پردازد و به این ترتیب تلاش دارد تا بازی تازه اى در صفحه شطرنج امنیتی و نظامی منطقه ایجاد کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه