English

نبرد اینترنتی با تروریسم؛ خواسته ترزا می از سران گروه هفت

نخست‌وزیر انگلیس از رهبران گروه هفت کشور صنعتی جهان خواست تا برای جلوگیری از فعالیت آنلاین افراطگرایان، شرکت‌های فناوری را تحت فشار بگذارند. ترزا می مجددا بر تعهد انگلیس درباره مبارزه با تروریسم جهانی تاکید کرد.

نبرد اینترنتی با تروریسم؛ خواسته ترزا می از سران گروه هفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ سخنرانی روز جمعه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در نشست گروه هفت پس از سخنان جرمی کوربین،‌ رهبر حزب کارگر انگلیس مطرح شد که سیاست خارجی انگلیس در شمال آفریقا و خاورمیانه را به افزایش تروریسم داخلی مرتبط دانست.

ترزا می درباره اظهارات جنجالی کوربین گفت: «نمی‌تواند هیچ بهانه‌ای برای تروریسم وجود داشته باشد و نمی‌تواند هیچ بهانه‌ای برای آنچه در منچستر رخ داد،‌ آورد.»

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به انتخابات پارلمانی ۱۸ خرداد خطاب به مردم کشورش گفت: «باید در روز انتخابات به کسی رای دهیم که بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر برای مردم انگلیس و منافع آنها کار کند و یا اینکه جرمی کوربین را انتخاب کنید که واقعا مناسب این کار نیست.»

اظهارات این مقام‌ها به دنبال بمبگذاری انتحاری دوشنبه شب در منچستر آرینا مطرح شد که طی آن ۲۲ تن کشته و ۱۱۶ تن زخمی شدند. بسیاری از قربانیان زنان و دختران جوان بودند که در کنسرت یک خواننده پاپ شرکت کرده بودند.

نخست‌وزیر انگلیس در نشستی با موضوع ضد تروریسم درباره "میدان جنگ اینترنتی" خواستار آن شد تا تدابیری اندیشیده شود تا غول‌های اینترنتی و شرکت‌های فناوری اطلاعات وادار شوند به مساله ادبیات افراطگرایی و جذب آنلاین رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه