English

مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات از نگاه رسانه های روسیه

سرویس بین الملل- انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در داخل و همزمان در 102 کشور جهان در مرکز توجه رسانه های روسی قرار گرفته است و مشارکت مردمی را غیرقابل انتظار توصیف می کنند.

مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات از نگاه رسانه های روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، ایتارتاس و روسیا سگودنیا دو خبرگزاری اصلی روسیه امروز جمعه از آغاز رای گیری تا کنون چندین گزارش در باره انتخابات ریاست جمهوری و حوزه های رای گیری در کشورهای دیگر منتشر کردند.

خبرگزاری ایتارتاس در آخرین گزارش خود به نقل از خبرنگار این رسانه از تهران نوشت: حضور بسیار گسترده مردم در انتخابات کاملا مشهود است و در بسیاری از حوزه ها صف های رای دهندگان بسته شده است.

در ادامه گزارش همچنین به تصمیم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای تمدید مدت رای گیری اشاره شده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا نیز با تاکید بر حضور گسترده مردم ایران در انتخابات نوشت: از ساعت هشت بامداد به وقت محلی حوزه های رای گیری در دهها کشور جهان درهای خودر را به روی مردم گشودند.

رسانه روسی افزود: همزمان با رای گیری برای تعیین رئیس جمهوری آینده، انتخابات شوراهای محلی و تعدادی از کرسی های پارلمان هم جریان دارد و بیش از 56 میلیون شهروند واجد شرایط می توانند در این دو انتخابات شرکت می کنند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در چند بخش خبری خود در طول روز، رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران را نشان داد و اعلام کرد در بسیاری از حوزه های رای گیری ازدحام جمعیت دیده می شود.

در گزارش گفته شد: مردم ایران امروز فرد مورد نظر خود را برای مقام ریاست جمهوری این کشور و نیز نمایندگان شوراهای محلی و تعدادی از کرسی های پارلمان انتخاب می کنند.

رسانه روسی یادآوری کرد: حسن روحانی رئیس جمهور کنونی، آیت الله ابراهیم رئیسی، مصطفی هاشمی طبا و مصطفی آقا میرسلیم نامزدهای مقام ریاست جمهوری هستند.

شبکه راشاتودی گفت: اگر نامزدها حداقل 50 درصد آرا را کسب نکنند انتخابات به دور دوم کشیده می شود. 

پایگاه اینترنتی روسی وستنیک قفقاز نیز در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در حوزه های رای گیری نوشت: در ایران برای کسب آرای حدود 56 میلیون نفر شهروندان واجد شرایط بیش از 63 هزار حوزه رای گیری دایر شده است.

رسانه روسی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم ایران از انتخابات، وزیر کشور تصمیم به تمدید مدت انتخابات گرفت که ممکن است کار صندوق ها حتی تا نیمه شب هم ادامه یابد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، رادیو اکومسکو و تارنمای اوترانیوز هم امروز گزارش هایی در باره انتخابات ریاست جمهوری ایران و تمدید مدت رای گیری منتشر کردند که در ان به حضور دهها میلیون شهروند ایرانی در رای گیری اشاره شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه