English

مقام روس: عجز آمریکا در برابر انتخابات ایران/ آرامش سوریه کارنامه ایران و روسیه

سرویس بین الملل - ایگور کوروتچنکو عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: واشنگتن برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران عاجز مانده و این واقعیت مقام های آمریکایی را عصبانی کرده است.

مقام روس: عجز آمریکا در برابر انتخابات ایران/ آرامش سوریه کارنامه ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، کوروتچنکو سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی افزود: رویکرد آمریکا برای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر حتی قدرت های بزرگی همچون روسیه و چین به شیوه معمول مقام های واشنگتن و کاخ سفید تبدیل شده که از هر فرصتی برای این منظور و رسیدن به اهداف و گوناگون ژئوپلیتیک خود بهره می گیرند.

عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: انتخابات ایران نیز از این قاعده نامشروع آمریکایی مستثنی نیست و واشنگتن علاقه زیادی به دخالت در مراحل این انتخابات دارد، اما تاکنون فرصتی برای اقدام نیافته است.

کوروتچنکو که از کارشناسان سیاسی، نظامی و امنیتی برجسته روسیه است، تاکید کرد: بلوغ سیاسی ملت ایران، فرصت هر گونه دخالت خارجی در انتخابات را گرفته و این وضعیت باعث شده است تمامی مراحل سالم و بدون مداخله بیرونی سپری شود.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ایران فردی پیروز خواهد شد که به ملت تکیه کند و مهم تر از همه از نظام جمهوری اسلامی حمایت کند.

وی افزود: آمریکا و هیچ قدرت دیگری امکان تاثیرگذاری بر آرای ایرانیان را ندارند و این ویژگی مهم نظام انتخاباتی در ایران است که در این دوره نیز تحقق می یابد.

بهبودی اوضاع سوریه 

سردبیر ماهنامه روسی دفاع ملی در ادامه مصاحبه به بهبودی اوضاع سوریه اشاره کرد و این وضعیت را نتیجه همکاری نزدیک ایران و روسیه خواند.

عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع روسیه گفت: مسکو و تهران به سوریه برای پیروزی و غلبه کامل بر تروریسم و ریشه کنی آن کمک های موثری می کنند و همکاری جنبش حزب الله لبنان نیز برای تحقق این هدف مهم کارآمد است.

مقام روس در پایان نیز با اشاره به توافق ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه، یادآوری کرد: هدف این طرح مهم که با امضای تفاهم نامه میان ایران، روسیه و ترکیه اجرایی شده، برقراری آرامش کامل در سوریه و تمرکز تلاش ها برای مبارزه با گروههای تروریستی است.

کوروتچنکو با بیان اینکه موفقیت این طرح به حل مسائل سوریه کمک می کند، اظهار کرد: رایزنی های روسیه و ایران در مورد مسائل و اوضاع سوریه کارساز خواهد بود و از سوی دیگر، همکاری های منطقه ای دو کشور الگوی خوبی برای تلاش های منطقه ای است که می تواند در حل و فصل سیاسی مناقشه ها موثر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه