English

دو میلیون دلار از کیسه هر شهروند عربستانی برای سفر ترامپ هزینه می شود

سرویس بین الملل- سران عربستان که دیوانه وار درآمدهای نفتی را ریخت و پاش می کنند برای سفر آتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض دست به کیسه مردم عربستان برده اند.

دو میلیون دلار از کیسه هر شهروند عربستانی برای سفر ترامپ هزینه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض نزدیک به 62 میلیون دلار برای دولت عربستان هزینه دارد که با توجه به میزان جمعیت بیش از 31 میلیونی این کشور هزینه این دو میلیون دلار از کیسه مردم ریخت و پاش می شود.
شبکه العالم در این باره نوشت: متن نامه محرمانه ملک سلمان به وزارت دارایی عربستان که به تازگی لو رفته است، مشخص می کند که ریاض مبلغ ۶۸ میلیون دلار برای استقبال از ترامپ هزینه خواهد کرد.

این سند با عنوان بسیار سری و فوری، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس این سند، هزینه استقبال از ترامپ در عربستان 257 میلیون ریال سعودی معادل 68 میلیون دلار برآورد شده است.

دفتر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در نامه‌ای به وزارت دارایی دستور داد تا شرایط برای استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا فراهم شود و این وزارتخانه با بودجه‌ پیشنهادی تشریفات پادشاهی به مبلغ 112 میلیون و 795 هزار و 63 ریال سعودی برای برگزاری نشست عربی - آمریکایی موافقت کند.

در ادامه این نامه همچنین خواسته شده فوراً با مبلغ 20 میلیون ریال سعودی پیشنهادی از سوی کمیته تشریفات استانداری ریاض، 99 میلیون، 210 هزار ریال سعودی درخواستی از سوی هیئت رئیسه رفاهی ویژه این دیدار و 25 میلیون ریال درخواستی از سوی دفتر مشارکت‌های راهبردی بین‌المللی موافقت و واریز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه