English

تصاویر ماهواره‌ای از ساخت جزایر برای پرتاب موشک توسط کره شمالی

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال ساخت سه جزیره در دریای زرد با هدف ایجاد پایگاه‌های نظامی به منظور شلیک موشک است.

تصاویر ماهواره‌ای از ساخت جزایر برای پرتاب موشک توسط کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت این تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که از سال 2012 دست کم سه جزیره در حال ساخت در دریای زرد توسط کره شمالی هستند و جاده‌ها و سایر تاسیسات نظامی بر روی آنها در حال ایجاد شدن‌اند.

رایان بارنکلائو، مدیر اجرایی موسسه اطلاعاتی "استراتژیک سنتینل" که این تصاویر ماهواره‌ای را رصد می‌کند به روزنامه لس آنجلس تایمز گفت: ما هنوز نمی‌توانیم در اظهارنظرهایی قطعی بگوییم که این جزایر برای چه در حال ساخت هستند. شاید برای مصارف نظامی باشند. جاده‌های ایجاد شده بر روی این جزایر عریض هستند و به نظر می رسد برای عبور و مرور وسایل نقلیه نظامی به کار گرفته شوند.

وی به این مساله اشاره کرد که برخی مصالح مورد استفاده در این جزایر برای سکوهای پرتاب موشک هستند چون در برابر گرما مقاومند.

در مارس سال جاری میلادی، سخنگوی وزارت دفاع چین به خبرنگاران گفت: هیچ جزیره ساخت دست بشری در منطقه برای انجام امور نظامی ایجاد نمی‌شود. اینها همگی برای انجام فعالیت‌های غیرنظامی است.

بسیاری بر این باورند که این اقدام از سوی کره شمالی از تلاش‌های دولت چین برای ساخت جزایر در منطقه برای انجام اقدامات نظامی ناشی شود.

تنش در منطقه در حالی شدت گرفته که کره شمالی به دلیل رویکرد اخیر از سوی چین در اعمال تحریم‌های بیشتر از پکن عصبانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه