English

رژیم صهیونیستی توان مقاومت برابر حزب الله را ندارد

سرویس بین الملل- روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن نوشت: در جنگ آینده رژیم صهیونیستی (احتمالی) علیه حزب الله، گنبد آهنین این رژیم توان مقاومت در برابر موشک های حزب الله و نیروهای آن را که آرمان شهادت دارند، نخواهند داشت.

رژیم صهیونیستی توان مقاومت برابر  حزب الله را ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، روزنامه عرب زبان رای الیوم افزود: هر کسی که این روزها روزنامه های لبنانی و اسرائیلی و نیز برنامه های سیاسی تلویزیون های دو طرف را دنبال کرده باشد به یقین می رسد که جنگ میان رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان در آینده نزدیک در راه است و بیشتر نشانه ها و تحلیل های تحلیلگران برجسته نظامی این موضوع را تایید می کند.

'در همین راستا چیزی که باعث می شود این پیش بینی ها واقعی شود، اقدام حزب الله لبنان برای برگزاری یک گردش برای ده ها روزنامه نگار لبنانی و خارجی در جنوب لبنان بوده که اقدام بی سابقه است، که طی آن نیروهای حزب الله در یکی از دشت ها با سلاح های کامل خود ظاهر شدند، آن هم در چند متری مرزهای فلسطین اشغالی که پیامی واضح است که می گوید حزب الله تهدیدهای اسرائیل برای راه اندازی جنگ را کاملا جدی گرفته است.'

رای الیوم به نقل از روزنامه راستگرای صهیونیستی جزالم پست می نویسد، این روزنامه چند روز پیش فاش کرد که اسرائیل در سایه پیش بینی آغاز جنگ، طرحی برای تخلیه صدها هزار اسرائیلی مقیم در منطقه «الجلیل» در نزدیکی مرزهای لبنان دارد و کارشناسان آکادمیک اسرائیل بر این باورند که رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید و حمایت بی حد و حصرش از «بنیامین نتانیاهو» که با اتهام های زیاد فساد رو به روست و نیز گرد آوردن کشورهای عربی از جمله مصر و اردن و برخی کشورهای حاشیه خلیح فارس برای تشکیل 'ناتوی خاورمیانه' علیه ایران چه بسا میزان نگرانی نسبت به وقوع جنگ را بالا می برد.

همچنین کارشناسان نظامی صهیونیست تأکید می کنند که حزب الله بیش از صد هزار موشک در ابعاد و حجم های مختلف دارد و در صورت وقوع جنگ، حزب الله می تواند روزانه دو هزار موشک به عمق سرزمین های اشغالی شلیک کند و این بسیار بیشتر از 150 موشکی است که حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

این روزنامه فرامنطقه ای می نویسد، سران رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان را خطرناک تر (قوی تر) از هر زمانی در گذشته می دانند، بخصوص که قدرت و مهارت های جنگی این جنبش افزایش یافته و زرادخانه آن پر از موشک های مدرن و پیشرفته است، امری که باعث می شود تا رژیم اسرائیل نتواند با حمله پیشگرانه سعی در کم کردن میزان تلفات خود داشته باشد و هیبت را به ارتش اسرائیل پس از شکست در جنگ های اخیر نوار غزه و پیش از آن جنگ جولای در لبنان در سال 2006باز گرداند.

'نظریه بازها که بر طبل جنگ می کوبند، می گوید که این حمله پیشگیرانه پیش از آن که حزب الله توان هجومی بزرگتری به دست آورد و به دلیل آن که اکنون در جنگ سوریه سرگرم می باشد، ضروری است، علاوه بر آن تلفات اسرائیل اکنون بسیار کمتر از جنگ دو و سه سال آینده خواهد بود.

چیزی که بیش از همه اکنون سران رژیم اسرائیل را نگران می کند، گسترش استقرار حزب الله لبنان و حامیان آن در جنوب سوریه و گشودن جبهه جولان است. در حال حاضر نزدیک به 25 هزار نیرو از پاکستان، افغانستان و عراق در سوریه حضور دارند و ممکن است این نیروها شاخه های نظامی حزب الله در جولان شوند. این نکته ترور دو شهید «سمیر قنطار» و «جهاد عماد مغنیه» را تفسیر می کند که با کارشناسان نظامی مقاومت برای احیای این جبهه برنامه ریزی می کردند.

این روزنامه چاپ لندن می نویسد، تهدید به حمله به انبارهای گاز سمی در شهر «حیفا» و نیروگاه هسته ای دیمونا و چاه های گاز و سکوهای گازی در دریای مدیترانه توسط سید «حسن نصرالله» رهبر حزب الله در چند سخنرانی اخیر خود فقط در چارچوب جنگ روانی صورت نگرفته بلکه بازتاب دهنده حالت اعتماد به نفس روز افزون رهبر مقاومت جنوب و برای ایجاد رعب و وحشت در قلب اسرائیلی هاست.

این روزنامه برآورد کرده که حمله هفته گذشته رژیم اسراییل به انبار سلاح در نزدیکی دمشق که گفته می شود وابسته به حزب الله لبنان بوده، چه بسا برای به چالش کشیدن روسیه و حزب الله و در تنگنا قرار دادن رهبران سوریه بوده است، لیکن این مثلث خویشتنداری کرده و با این موشک ها مقابله نکردند و پاسخ ندادند آن هم به دلایلی که همچنان مبهم است، اما برخی بر این باورند که پاسخ پیش رو، استراتژیک خواهد بود.

این روزنامه در این تحلیل پیش بینی می کند که صحنه در دو جبهه لبنان و سوریه آماده جنگ است و حالت آرامش چه بسا طول نخواهد کشید، به ویژه آن که جنگ آینده در صورتی که شعله ور شود، تنها ضد حزب الله نخواهد بود بلکه شاید مقدمه ای برای جنگ علیه دیگر کشورها نیز باشد.

در پایان تحلیل رای الیوم آمده است: هیچ گنبد آهنینی در جهان نمی توانند با دو هزار موشک که به مانند باران بر سر شهرهای و شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی خواهد بارید، مقابله کند و چه بسا اوضاع با پیوستن جنبش حماس و دیگر گروه های مبارز فلسطینی مانند جهاد اسلامی و جبهه مردمی و نیروهای مقاومت مردمی به این جنگ و رها کردن عنان زرادخانه موشک های شان برای حمله به اهداف اسرائیلی در جنوب، خطرناک تر شود، زیرا این جنگ در صورت وقوع آن، مادر و پدر جنگ ها و چه بسا آخرین جنگ خواهد بود و پیروزی های عربی - اسلامی بیش از هر زمانی در گذشته محتمل تر است آن هم به یک دلیل ساده زیرا کسانی که نماینده عربها و مسلمانان هستند نه ارتش های سنتی «شکم بزرگ» بلکه گروه های مقاومت مومن هستند که چشم به شهادت دارند.

این جنگی است که امت های عرب و اسلامی را متحد می کند و به حالت های اختلاف و چند دستگی پایان می دهد و نیز به همه تلاش ها برای تبدیل رژیم اسرائیل از دشمن به دوست پایان می دهد و هیچ مساله ای به جز مساله فلسطین نیست که آنها را متحد سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه