English

نخست وزیر ترکیه بار دیگر در امور داخلی سوریه دخالت کرد

سرویس بین الملل- نخست وزیر ترکیه بار دیگر در امور داخلی سوریه دخالت کرد و خواستار برکناری بشار اسد شد.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر در امور داخلی سوریه دخالت کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، بینعلی یلدریم در مصاحبه با شبکه بی بی سی مدعی شد: تا وقتی که رژیم کنونی در سوریه حاکم باشد راه حل سیاسی اتفاق نخواهد افتاد و صلح پایدار برقرار نخواهد شد.
وی افزود: دیر یا زود این رژیم سقوط می‌کند  و راه حلی بر پایه کشوری سوری که همه ملت سوریه از جمله اعراب، ترکمن ها، ایزدی ها و کردها در آن نقش داشته باشد برقرار خواهد شد. آمریکا باید نقش فعال خود را در سوریه ادامه بدهد زیرا ترکیه برای برقراری صلح در منطقه بسیار فداکاری کرده است.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: حقیقت این است که آمریکا باید برای حل و فصل بحران در سوریه مسئولیت بیشتری را بپذیرد در غیر این صورت رسیدن به راه حل به تاخیر می افتد و مردم بیشتری آسیب می بینند. هم اکنون نزدیک به یک میلیون انسان بیگناه ، از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده اند. فکر می کنم آمریکا، روسیه، ترکیه و شاید هم ایران و دیگر کشورهای منطقه و سازمان ملل دست به دست هم بدهند و این مسئله را حل و فصل کنند. ترکیه تضمین کننده آتش بس است و باید مناطقی امن برای پناهجویان تاسیس شود و به تدریج به سوی راه حلی سیاسی گام برداریم.
وی از سرعت عمل دولت ترامپ در واکنش به ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه تقدیر کرد و گفت در دوران اوباما منطقه به دست دیگران افتاد و مشکلات به تدریج افزایش یافت و به قدرت گرفتن رژیم سوریه و هواداران رژیم منجر شد. لذا اقدام های ترامپ کمی خیال مردم منطقه را آسوده کرد و تعادل کم و بیش برقرار شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه