English

درخواست روسیه برای تجدیدنظر آمریکا و کره‌جنوبی درباره استقرار سامانه "تاد"

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از واشنگتن و سئول خواسته تا در تصمیمشان برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در شبه جزیره کره تجدیدنظر کنند. این کار یک فاکتور "بی‌ثبات کننده" است و تعادل نظامی موجود در منطقه متشنج را بر هم می‌زند.

درخواست روسیه برای تجدیدنظر آمریکا و کره‌جنوبی درباره استقرار سامانه "تاد"

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری راشاتودی، گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی پیش از اقدام کره شمالی در انجام دومین آزمایش موشکی نافرجام در ماه جاری میلادی اظهار کرد: استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در نزدیکی مرزهای کره شمالی تبدیل به یک فاکتور بی‌ثبات کننده دیگر در منطقه خواهد شد.

گاتیلوف اظهار داشت که استقرار این سامانه دفاع موشکی "در راستای منطق شرارت‌آمیز ایجاد یک سپر دفاع موشکی جهانی" است.

او هشدار داد: استقرار این سامانه دفاع موشکی همچنین باعث تضعیف امنیت و قوای بازدارنده کشورهای همسایه چون چین خواهد شد و بنابراین تهدید کننده تعادل نظامی موجود در منطقه است.

وی ادامه داد: فقط ما نیستیم که برداشت منفی از این اقدام داریم. ما بار دیگر هم از آمریکا و هم از جمهوری کره (کره‌ جنوبی) می‌خواهیم تا در انجام این اقدام تجدیدنظر کنند و از دیگر کشورهای منطقه نیز می‌خواهیم تا تسلیم وسوسه پیوستن به این تلاش‌های بی‌ثبات کننده نشوند.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که اخیرا اعلام شد با انتقال اولین بخش‌های این سامانه به خاک کره‌ جنوبی روند استقرار آن آغاز شده و در روزهای آینده عملیاتی خواهند شد.

در عین حال بین آمریکا و کره‌ جنوبی بر سر پرداخت هزینه مربوط به استقرار این سامانه اختلاف نظر به وجود آمده است.

گاتیلوف همچنین اقدامات کره شمالی در پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را محکوم کرد و خواهان مذاکرات برای یافتن راه حل دیپلماتیک این بحران شد.

گاتیلوف همچنین تا حدی استدلال کره شمالی مبنی بر اینکه به سبب اجبار اقدامات نظامی آمریکا در منطقه و رزمایش‌های آن با کره‌ جنوبی مجبور به پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی است را منطقی دانست.

او گفت: کره شمالی تا زمانی که احساس کند خطری مستقیم متوجه امنیت این کشور است به سختی دست از تسلیحات هسته‌ای برمی‌دارد. کره شمالی‌ها یک چنین تلقی از مانورهای بزرگ نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه و همچنین اعزام قوای نیروی دریایی‌ آمریکا طی ماه جاری میلادی به آنجا داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه