English

بعد از تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ؛

«تیلرسون» با عضو ارشد شورای دولتی چین تلفنی گفتگو کرد

وزیر خارجه آمریکا با یکی از مقامات بلند پایه دولت پکن تماس تلفنی داشت که احتمال می رود پیرامون آزمایش موشکی کره شمالی و دغدغه های مربوط به این کشور باشد.

«تیلرسون» با عضو ارشد شورای دولتی چین تلفنی گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شینهوا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا و «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین، در تماسی تلفنی اوضاع شبه جزیره کره را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در خصوص جزئیات این تماس اطلاعی در دست نیست. اما گفتگوی تلفنی طرفین، بعد از تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی انجام می گیرد که صبح امروز یکشنبه اتفاق افتاد و با ناکامی همراه بود.

این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز ساعاتی پیش برای بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه هسته ای- موشکی پیونگ یانگ وارد کره جنوبی شد.

چین که از نفوذ زیادی بر روی کره شمالی برخوردار است، همچنان طرفین درگیری را به حل مسئله از راه های دیپلماتیک و مسالمت آمیز فرا می خواند. این در حالی است که «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین در باره قریب الوقوع بودن جنگ در شبه جزیره کره هشدار داده است- جنگی که در آن هیچ یک از طرفین برنده نخواهند بود.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده بود چنانچه چین از نفوذ خود برای مهار کره شمالی استفاده نکند، واشنگتن به صورت یک جانبه وارد عمل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه