English

ترکیه سازمان ملل را به دخالت در امور داخلی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در سخنانی سازمان ملل را به دخالت در امور این کشور در آستانه برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی متهم کرده است.

ترکیه سازمان ملل را به دخالت در امور داخلی متهم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه قرار  است یکشنبه برگزار شود، کارشناسان حقوقی سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که سرکوب امنیتی انجام شده توسط ترکیه پس از کودتای نافرجام جولای گذشته، شانس برای بحث و مناظره آگاهانه درباره این همه پرسی را تضعیف کرده است.

کارشناسان حقوقی سازمان ملل افزودند: برقراری وضعیت فوق العاده پس از کودتای نظامی نافرجام، استفاده از تدابیر سرکوب گرایانه علیه مخالفان را توجیه کرده و سرکوب مخالفان احتمالا پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی ترکیه، تشدید خواهد شد.

حسین مفت اوغلو سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: بیانیه سازمان ملل نگران کننده است، زمان انتشار آن نشان می دهد که یک رویکرد سیاسی عامدانه در آستانه همه پرسی مطرح بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این واقعیت که بیانیه دقیقا قبل از همه پرسی 16 آوریل منتشر شده، این دیدگاه را تقویت می کند که این رویکرد کاملا عمدی بوده است. ترکیه به رایزنی خود با سازمان ملل برای همکاری و گفتگوی سازنده ادامه می دهد.

پس از کودتای نافرجام نظامی در ترکیه، بیش از 100 هزار نفر در بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی ترکیه از کار برکنار یا بازداشت شده اند و تعداد زیادی از رسانه های خبری نیز تعطیل شده است.

این اقدامات موجب نگرانی گروه های حقوق بشری و متحدان غربی ترکیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه