English

لاوروف و چاوش‌اوغلو:

مذاکرات، تنها راه حل بحران سوریه است

وزیران خارجه روسیه و ترکیه، مذاکرات را تنها راه حل بحران سوریه دانستند.

مذاکرات، تنها راه حل بحران سوریه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفتگویی تلفنی درباره اوضاع سوریه بعد از حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص، بحث و تبادل نظر کردند.

لاوروف در این تماس تلفنی تاکید کرد: نمی‌توان چنین اقدام متجاوزانه‌ای که می‌تواند وضعیت بحرانی سوریه را پیچیده تر و تلاش‌های روسیه و ترکیه برای حل صلح‌آمیز بحران این کشور را نابود کند، قبول کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر اهمیت تحقیقاتی شفاف و سالم در خصوص دلایل وقوع فاجعه شهرک خان شیخون سوریه و استفاده گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد.

وزیران خارجه روسیه و ترکیه همچنین تاکید کردند که گفتگو بین طرف‌های سوری تنها راه برقراری صلح در این کشور است.

آمریکا بامداد امروز جمعه در تجاوزی آشکار، یک پایگاه نظامی الشعیرات سوریه را با 59 فروند موشک از نوع توماهوک هدف قرار داد.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکایی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند.

منابع میدانی در شهر حمص تاکید کردند در حمله موشکی بامداد روز جمعه ارتش آمریکا از دریای مدیترانه، 6 نظامی و نیز چهار غیرنظامی ساکن شهرک الشعیرات جان خود را از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه